اختصاصی پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی


به نقل از صفحه اینستاگرام پایگاه خبری فضای نو:

موضوع:
دومین برنامه‌ی #بازدید_از_پروژه به کوشش #پایگاه_خبری_فضای_نو به #ساختمان_پالیزی اثر #ژیلا_نوروزی اختصاص داشت. این برنامه روز جمعه برگزار گردید و در آن علاوه بر معمار ، مشاور نمای پروژه، شرکت #آلومینیوم_شیشه_تهران نیز حاضر و پاسخگوی پرسشهای همراهان بود.
.
عمق فعالیت:
از طبقه منفی چهار تا پشت بام ساختمان اداری پالیزی در این برنامه مورد بازدید و بحث قرار گرفت. ما حتی از دفتر کارگاه و موتورخانه نیز بازدید داشتیم و کوشیدیم بر نقش همگونی سازه ، تأسیسات و معماری را تأکید کنیم.
.
اهمیت ساختمان‌های اداری:
علیرغم تشکیل بوروکراسی اداری به شکل مدرن آن در یکصد سال اخیر ایران ، هنوز کشور از فقر بناهای اداری رنج می‌برد و کمتر شاهد پروژه‌های اداری برتر در فضای معماری ایران هستیم. چرایی این موضوع خود می‌تواند موضوع یک پژوهش باشد. نقطه‌ی شروع آماری تحقیق نیز ، میزان کسب جوایز برتر رویدادها توسط پروژه‌های اداری می‌تواند باشد.
.
چرا بازدید مهم است؟
ما باور داریم در کنار کلاسهای تئوری و آتلیه‌های طراحی ، بازدیدهای میدانی از آثار معماری (چه آنانکه معاصر هستند و چه آنانکه بخشی از هویت تاریخی کشور عزیز ما هستند) ضروری و لازم الاجرا می‌باشند. در این بین بازدید همراه با خالق اثر و بررسی پروژه‌هایی که در فازهای نهایی ساخت هستند از اهمیتی دو چندان برخوردار هستند. به نظر می‌رسد علت این امر در آموزش مستقیم ، ارتباط قوی دو طرفه ، تجربه‌ی فضایی آموزشی جدید متناسب با روحیه‌ای جوانان ، لمس جزئیات ، طرح مباحث جدی‌تر که در دیگر فضاها امکان طرح آنها نیست می‌باشد.
.
با سپاس از همراهی یاران عزیز:
ژیلا نوروزی : معمار پروژه
@jila_norouzi
دفتر معماری برسیان شار:
@barsian.shaar
شرکت آلومینیوم شیشه تهران:
@alumglass.co