اختصاصی پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی


گزارش ویدئویی از رویداد رونمایی کتاب کنکاش (دانشکده هنرهای زیبا در دوره ریاست آندره گدار) به قلم آرش طبیب زاده

این رویداد به میزبانی کانون مهندسان معمار و ریاست وقت دانشکده ی هنرهای زیبا آقای دکتر حامد مظاهریان با حضور چند نسل متفاوت از فارغ التحصیلان این دانشکده و بزرگان و علاقمندانی از مراکز دیگر و با انجام سخنرانیها و نمایش دو فیلم و زمانی نزدیک به چهار ساعت در روز سه شنبه بیست و چهارم خردادماه به انجام رسید

مراسم با خوش آمدگویی ؛ قصه و ایده ی شکل گیری جمعی چنین فاخر با روایتگری مدیر و مجری برنامه ؛ مهندس شهروز شایگان ( دانش آموخته ی معماری ورودی ۷۱ هنرهای زیبا – بنیانگذار و مدیر عامل مهندسان مشاور خشت و فیروزه ) آغاز شد.

بخش بعدی پیام مهندس حسن برمک وزیری (واپسین فارغ التحصیل دوران ریاست آندره گدار) بود که زحمت خوانش این پیام را یکی از ورودی های دهه چهل (مهندس امیرهوشنگ اردلان ) تقبل نموده بودند.

بخش های دیگر با سخنانی از مهندس بیژن شافعی در مورد روند شکلگیری دانشکده هنرهای زیبا، دکتر پیروز حناچی در باب تاریخچه حضور آندره گدار در ایران و گفتگوی دونفره آقایان منوچهر معتبر و عباس مشهدی زاده درباره رشته نقاشی در این دانشکده و فارغ التحصیلان اولیه آن ادامه یافت.

فیلمی کوتاه به مدت یازده دقیقه، شامل اصوات معماران و نقاشان ورودی سال های دهه بیست هنرها به انضمام تصاویری از کتاب و فیلمی کوتاه از دیدار تعدادی از ایشان در سال نود و دو به اجرا درآمد که این فیلم با همکاری آرش طبیب زاده (نگارنده کتاب) و آقای علی زنجانی (استودیو دید) تهیه شده بود.

در بخش دوم برنامه مهندس حمیدرضا ناصرنصیر و مهندس نگار منصوری به توصیف، بررسی و خوانش بخش هایی از کتاب پرداخته و نگارنده کتاب گوشه هایی از تجربه شخصی خود در مواجهه با معماران و نقاشان سالیان دور در این دانشکده را بیان کرد.

لطف حضور مهندس علیرضا جذبی در برنامه به انضمام خانواده ورودی های دهه بیست هنرها کیفیتی دوچندان را به این جلسه بخشیده بود.

گزارش مصور فعالیتهای کانون ، سخنان و سپاسگزاری کوتاه ریاست این دوره ی کانون معماران دانشگاه تهران؛ آقای مهندس افشین اخلاص پور ( میزبان و برگزارکننده ی رویداد) و پیش کش تقدیرنامه ی کانون معماران دانشگاه تهران و ماکت سنگی بنای آزادی (شهیاد سابق) به آقای مهندس آرش طبیب زاده، بزرگان ، حامیان و برگزارکنندگان رویداد پایان شیرین این شب به یاد ماندنی بود.
این گزارش بصورت اختصاصی توسط مهندس شهروز شایگان (بنیانگذار مهندسین مشاور خشت و فیروزه-دانش آموخته ی معماری هنرهای زیبا دهه ی ۷۰ ) به پایگاه خبری فضای نو جهت انتشار ارسال شده است.

رویداد رونمایی کتاب کنکاش با همراهی حامیان ذیل محقق گردید:
مهندسین مشاور خشت و فیروزه
سنگ ساخارا و آژیانه
یوب فلورز
راک
صبا