اختصاصی پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی


گزارش برگزاری نمایشگاه و همایش اهدای جوایز

برگزیدگان مسابقه طراحی معماری سردر کارخانه پارس فولاد سبزوار

پنجشنبه ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۰ سالن آمفی تاتر شهید آوینی دانشکدگان هنرهای زیبا  (از ساعت ۹:۰۰ تا ۱۳:۰۰)

 

پس از انتشار فراخوان مسابقه طراحی معماری سردر کارخانه پارس فولاد سبزوار و ثبت نام اولیه ی ۱۹۹ شرکت کننده، بررسی مدارک و رزومه ها انجام و ۱۲۰ شرکت کننده کد تایید دریافت کردند که از آن میان ۸۷ شرکت کننده در زمان مقرر ضمن پرداخت پذیره شرکت در مسابقه، ثبت نام خود را در سایت دبیرخانه ی مسابقه تکمیل کرده و در روز تحویل آثار با یک تمدید ۱۱ روزه مسابقه پس از کسب نظر از همه شرکت کنندگان و موافقت برگزار کننده و داوران، نهایتاً  ۳۹ شرکت کننده آثار خود را در تاریخ ۱۸ دی ماه ۱۴۰۰ به دبیرخانه ی مسابقه تحویل دادند و رسید کتبی دریافت نمودند که پس از بررسی همه آثار واصله توسط مدیر مسابقه،  هر ۳۹ اثر واصله واجد شرکت در  مرحله داوری تشخیص داده شدند.

این آثار در تاریخ های ۲۲ و ۲۳ دی ماه ۱۴۰۰ در محل سالن نمایشگاه نگارخانه ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران توسط هیئت داوران (شامل: آقایان دکتر محمود گلابچی، دکتر شاهین حیدری، دکتر سعید ایزدی، آقای حمید پوردیلمی، خانم مهندس فرناز سلاجقه) بررسی و بر اساس امتیاز دهی به طرح ها بر اساس پاسخگویی به ملاک های داوری قضاوت شدند و بر این اساس کدهای محرمانه ۵ اثر از طرف هیات داوران بعنوان برندگان رتبه های ۱ تا ۵ مسابقه در قالب بیانیه داوری  اعلام گردید. علاوه بر این هیات داوران ۶ اثر دیگر را نیز بدون ترتیب و اولویت بندی شایسته تقدیر و دریافت دیپلم افتخار اعلام نمود که به پیشنهاد مدیر و راهبر مسابقه، برگزار کننده موافقت نمود به هریک از آن ها علاوه بر دیپلم افتخار، یک کارت هدیه ۲۰ میلیون ریالی نیز اهدا شود.

مراسم اهدای جوایز مسابقه طراحی معماری سردر کارخانه پارس فولاد سبزوار در تاریخ پنجشنبه ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۰ ساعت ۹ صبح در سالن آمفی تاتر شهید آوینی دانشکدگان هنرهای زیبای دانشگاه تهران با حضور مدیران و کارکنان شرکت پارس فولاد سبزوار، اعضای هیئت مدیره کانون مهندسان معمار دانشگاه تهران، رئیس دانشکدگان هنرهای زیبای دانشگاه تهران، اساتید و پیشکسوتان کانون، هیئت داوران و تعدادی از شرکت کنندگان در مسابقه برگزار شد.

پس از خوش آمدگویی توسط مجری برنامه، آقای سید دانیال آل داوود؛ ویدئوی کوتاهی از روند تحویل آثار شرکت کنندگان و چیدمان نمایشگاه پخش شد. خانم مهندس حوریه مشهدی موخر، عضو هیئت مدیره ی کانون مهندسان معمار دانشگاه تهران و دبیر همایش مختصری درباره ی برگزاری مسابقه و همایش پایانی آن توضیح دادند. سپس آقای دکتر محمد سعید ایزدی، رئیس هیئت داوران مسابقه متن بیانیه ی هیئت داوران را قرائت کردند و بعد از ایشان  آقای دکتر شاهین حیدری ، آقای حمیدرضا پوردیلمی ، خانم مهندس فرناز سلاجقه داوران اصلی و آقای مهندس علی یاوری داور علی البدل مسابقه نطق کوتاهی درباره ی آثار شرکت کنندگان و روند داوری ایراد فرمودند.

در این قسمت ویدئوی کوتاهی از داوری مسابقه پخش شد و بعد از آن آقای مهندس کوروش بزرگ منش، مدیر مسابقه چند دقیقه ای درباره روند برگزاری مسابقه و دلایل تمدید آن و روند روز تحویل و داوری و … برای حاضران صحبت کردند.

سپس آقای مهندس حسن شاهرخی، عضو هیات مدیره شرکت پارس فولاد سبزوار و مدیر عالی برگزار کننده مسابقه، درباره ی پروژه و اجرای آن سخنرانی کردند.

در این قسمت از برنامه گروه موسیقی قاصدک به اجرای قطعاتی پرداختند و بعد از آن چند دقیقه ای استراحت و پذیرایی اعلام شد.

در شروع قسمت دوم مراسم، کلیپی شامل نمایش کلیه ی آثار رسیده پخش شد. سپس با دعوت مجری برنامه، آقای مهندس افشین اخلاص پور، رئیس هیئت مدیره ی کانون مهندسان معمار دانشگاه تهران راهبر مسابقه نطق خود را به همراه شعری زیبا از واگویی داستان طراحی یک بنای دوره ساسانی به شکل مسابقه ایراد نمودند و پس از ایشان، آقای دکتر حامد مظاهریان، رئیس دانشکدگان هنرهای زیبا در خصوص مسابقات معماری و تجلیل از این مسابقه سخنرانی کردند. سپس آقای پروفسور محمود گلابچی عضو هیات داوران مسابقه توضیحاتی در خصوص داوری و آثار مسابقه ارایه و سایر مسابقات در کشور ارائه نمودند و پس از توضیح مختصر آقای مهندس کوروش بزرگ منش، آقای دکتر نادر روزرخ نیز به صورت خارج از برنامه توضیحات مختصری در باب ارزش نتایج این مسابقه و تدوین ضوابط جدید در مورد ارایه پروپوزال طرح ها و کانسپت اولیه آن ها در سازمان برنامه و بودجه به سمع و نظر شرکت کنندگان رسانیدند.

در این قسمت اصلی ترین بخش برنامه یعنی اهدای جوایز برگزار شد. با دعوت از پیشکسوتان حاضر در برنامه، آقای دکتر اصغر ساعدسمیعی، آقای مهندس سیدمحمدحسن اسحقی، آقای دکتر حامد مظاهریان و رئیس کانون مهندسان معمار دانشگاه تهران و آقای دکتر مدبری رئیس هیات مدیره کارخانه پارس فولاد سبزوار، ابتدا از طرف کارفرما و راهبر مسابقه لوح تقدیری به داوران مسابقه اهدا شد. سپس از مهندس افشین اخلاص پور رئیس کانون مهندسان معمار دانشگاه تهران، و آقای مهندس کوروش بزرگ منش مدیر مسابقه به نمایندگی راهبر مسابقه و آقای مهندس حسن شاهرخی مدیر عالی مسابقه و عضو هیات مدیره کارخانه ی پارس فولاد سبزوار و نیز آقای مهندس شهرام نیک نام نماینده برگزار کننده که به همراه همکاران پرتلاش شان راهبری و مدیریت مسابقه را بر عهده داشتند تقدیر شد و در ادامه از برگزیدگان مسابقه تجلیل به عمل آمد.

ابتدا اسامی برندگان دیپلم افتخار مسابقه اعلام شد که بدون ترتیب و اولویت نمایندگان و سرگروه آنها بر روی سن آمدند و جوایز و دیپلم افتخار خود را دریافت نمودند.

و در آخر نام برندگان رتبه ی پنجم تا اول به ترتیب خوانده شد که نمایندگان و سرگروه آنها به روی سن آمده و جوایز و تقدیرنامه های خود را به شرح زیر دریافت کردند:

رتبه اول: آقای حامد بهکام و همکارشان آقای امین غفاری، برنده جایزه نقدی به مبلغ پانصد میلیون ریال همراه با لوح تقدیر؛

رتبه دوم: خانم مه‌تیام شهبازی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران، به همراه دانشجویان شان خانم مرجان قنبری، خانم سحر سلطانی، خانم سما شکوهی، خانم هدیه سادات حسینیان، آقای مهیار اسانلو خار، برنده جایزه نقدی به مبلغ سیصد میلیون ریال همراه با لوح تقدیر؛

رتبه سوم: آقای مهدی مختاری و همکارشان خانم گلرخ حیدریان، برنده جایزه نقدی به مبلغ دویست میلیون ریال همراه با لوح تقدیر؛

رتبه چهارم: گروه معماری آفتابگردان؛ و تیم شان خانم مریم محمودی تیرآبادی، خانم فرزانه عابدینی نیاسری، خانم الهام خاکپور قره‌شیران، آقای شهاب ضیایی، خانم آیدا محمودی تیرآبادی، برنده یک عدد ربع سکه بهار آزادی همراه با لوح تقدیر؛

رتبه پنجم: خانم حمیده آچاک و همکارشان خانم هدیه توانا، برنده یک عدد ربع سکه بهار آزادی همراه با لوح تقدیر.

برگزیدگان لوح تقدیر به همراه یک کارت هدیه بیست میلیون ریالی (به ترتیب حروف الفبا):

  • آقای محمدعلی ابوالحسنی و همکارانشان آقای بهروز نخعی، خانم نیلوفر مهرالحسنی؛
  • دفتر معماری هشت؛ و تیم شان آقای ایمان هدایتی، آقای شهاب احمدی، آقای محمدعلی احمدی، خانم نیلوفر محمدزاده؛
  • خانم الهام دهقانی و همکارانشان آقای محسن عزیزیان و خانم نرجس ارغوان؛
  • آقای امیر دیبا؛
  • مشاور طرح فضا نما؛ و تیم شان آقای کیوان سلیمی، خانم رناتا حسنی؛
  • آقای سعید موسوی؛

در انتهای برنامه قطعات دلنشینی از موسیقی در دستگاه های ایرانی توسط گروه موسیقی قاصدک اجرا شد و سپس حاضران به پذیرایی و بازدید گروهی از نمایشگاه آثار دعوت شدند.

همایش پایانی مسابقه با حداقل شرکت کنندگان به دلیل شرایط کووید پایان یافت.

بیانیه داوران

جدول نتایج نهایی مسابقه

رتبه نخست

رتبه دوم

رتبه سوم

رتبه چهارم

رتبه پنجم

دیپلم افتخار(بدون اولویت)

دیپلم افتخار(بدون اولویت)

دیپلم افتخار(بدون اولویت)

دیپلم افتخار(بدون اولویت)

دیپلم افتخار(بدون اولویت)

دیپلم افتخار(بدون اولویت)