این پروژه بصورت اختصاصی در پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی منتشر می‌گردد

شناسنامه پروژه

دفتر/شرکت معماری

نام پروژه:
خانه شماره۳
نوع پروژه:
طراحی و اجرا
کاربری:
بازسازی-مسکونی
زیربنای مسکونی:
۱۶۰ مترمربع
محل اجرا:
تهران، نیاوران، جمال آباد
آرشیتکت:
علی لواسانی
همکاران:
زهرا نوری

همکاران اجرا:
محمد لواسانی، علی لواسانی
برق و مکانیک:
بهروز بابویی

آلا دیزاین

علی لواسانی

Firm : ALAdesign

Architect: ali lavasani

Phone number : 09122443065

Office Number : 02126111396

Adress : No.3, Aghayei Street, Farmanieh, Tehran, Iran

Instagram page: aladesign.co

Website: http://aladesign.co

Email: Aladesign.net@gmail.com

مبانی نظری پروژه

در طراحی داخلی این باشگاه علاوه بر رعایت سیرکولاسیون حرکتی، سعی شده تا خط امتداد سطوح، کف، سقف و خطوط افقی که بر روی بدنه های اصلی فضا حرکت میکنند قطع نشوند و دیوارها و پارتیشن ها در یکپارچگی مجموعه، اختلالی ایجاد نکنند.

 هدف در این پروژه به وجود آوردن فضایی متفاوت از باشگاه های که عمدتا در زیرزمین شکل میگیرند و برای تحقق این ایده صفحات موازی  در سقف برای نورپردازی به وجود آمده است تا کانسپت پروژه را شکل دهد.

 استفاده از رنگ در سقف و کف تلاشی بوده تا در جهت نزدیک کردن این دو صفحه ، کادر محدودی به وجود آید تا علاوه بر عمق میدان دید افقی فضا، خطوط ممتد افقی در بدنه ها نیز به این موضوع کمک کند و این خطوط، آینه ها را نیز در بر می گیرد و در برخی فضاها، آن نورپردازی نواری را تکمیل می کند.

 فرم های غیر هندسی طراحی شده در سقف باشگاه ، زنجیره ای بزرگ و توخالی را نشان می دهد که کل سقف باشگاه را در بر گرفته است. زنجیره ای که واسطه فضای مکانیکی در عمق دید سقف و کف باشگاه می باشد .

 نورپردازی باشگاه ترکیبی از صفحه های گسترده نوری با پخش کننده های دکوراتیو و حلقه های توخالی نوری به وجود آمده است. بدین منظور، دو لایت باکس متفاوت برای این باشگاه ساخته شده که یکی به صورت نوارهایی باریک درخط ها کشیده شده و فضا را روشن کرده است و دیگری صفحه های گسترده و نوری که سبب میشود چشم ورزشکار در حین ورزش خسته و یا دچار خیرگی نشود.

ستون ها نگهدارندی فرم های غیر هندسی و چتری شکل  با نورهای آفتابی هستند تا تداعی کننده آسمان و نورگیرهای سقفی در ذهن ورزشکار باشند.

 پوسترها و گرافیک محیطی که در باشگاه طراحی شده است، هرکدام نکته و مفهوم خاص خود را به مخاطب منتقل می کنند. در جداره ای از باشگاه، ماشینی به تصویر کشیده شده که خروجی آن تجهیزات بدنسازی بوده و سمت مقابل آن ماشینی قرار گرفته که خروجی آن یک بدنساز است. این الگو برای ورزشکارانی که از بدن خود یک ماشین بدنساز می سازند ممکن است راهگشا و ملموس باشد و نوع نگاه کاراکترهای سوررئال آن آثار توجه  ورزشکاران  را به محیط جلب  کند. درواقع جداره معماری داخلی تداعی کننده دنیایی مملو از تحرک ورزشی است.

نقشه‌ها و دیاگرام‌های پروژه

برای مشاهده‌ی شکل کامل و دانلود تصاویر بر روی آنها کلیک نمایید

تصاویر پروژه

برای مشاهده‌ی شکل کامل و دانلود تصاویر بر روی آنها کلیک نمایید