این پروژه بصورت اختصاصی در پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی منتشر می‌گردد

شناسنامه پروژه

دفتر/شرکت معماری

مدیر طرح : مازیار دولت آبادی

طراح ارشد : معیین نیک آبادی

طراح مسئول : یاسمن فروتن

طراح سه بعدی و رندرینگ : کیمیا ماهرو، سعید صادقیان

ترسیمات :  سونا تقی پور، حدیث کریمی

مازیار دولت آبادی

دفتر معماران مادو

استودیو معماری اکسیس توسط مازیار دولت آبادی در سال کرد. در سال ۱۳۹۶ نام این استودیو به «مادو» تغییر یافت. استودیو مادو در طی سال‌های فعالیتش پروژه‌هایی با کاربری‌ های متنوع طراحی و اجرا نموده است. این استودیو زمینه، اقلیم، تاریخ و فرهنگ را در طراحی خود وارد نموده و بر مبنای مطالعات، با پاسخ دقیق به چالش‌ها سعی در خلق اثر می ‌نماید. در کنار خلاقیت و کیفیت، مادو نیازها و محدودیت‌های کارفرمایانش را به خوبی می‌شناسد و برای پاسخ دادن به این نیازها تمام امکاناتش را به کار می‌گیرد.

مبانی نظری پروژه

موضوع این پروژه، طراحی ویلایی در شهرک نارنج، واقع در استان مازندران می باشد. خواسته کارفرما، ساخت ویلایی مدرن و متفاوت از بافت غالب شهرک بوده که با توجه به محدودیت های ناشی از قوانین شهرک، لکه ساخت در زمین مورد نظر تعیین گردید و به فراخور ویژگی های موجود در سایت مانند نور، چشم انداز، همسایگی و ویژگی های هندسی، روند پروژه شکل گرفت.

در زمین مستطیل شکل، دو محور عمود به اضلاع، در نظر گرفته شد که زاویه ای حدود ۳۰ درجه نسبت به جهت شمال جغرافیایی دارد. در ابتدا، فضایی مرکزی در محدوده مستطیل سایت در نظر گرفته شد که مسیرهایی در راستای محورهای ذکر شده در بالا به این هسته مرکزی متصل شده و ایجاد فرم چلیپایی در پلان می کند.

پس از آن با خارج کردن این مسیرها از محورهای مرکزی و هم راستا کردن آن ها با اضلاع هسته مرکزی، مسیرهای روبرویی را از آکس یکدیگر خارج کردیم. در ادامه با چرخش ۳۰ درجه در جهت شمالی-جنوبی جغرافیایی و ایجاد فضای خالی بین آکس عمود و آکس چرخیده شده، حیاط را به داخل حجم تزریق کرده و نور و چشم آنداز مناسب را در دل پروژه ایجاد کردیم.

نقشه‌ها و دیاگرام‌های پروژه

برای مشاهده‌ی شکل کامل و دانلود تصاویر بر روی آنها کلیک نمایید

تصاویر پروژه

برای مشاهده‌ی شکل کامل و دانلود تصاویر بر روی آنها کلیک نمایید