اختصاصی پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی


فروش مهمترین اثر ریچارد نویترا، معمار شهیر آمریکایی که اتریشی الاصل بود احتمالا رکورد املاک منطقه پالم اسپرینگ را خواهد شکست. این بنا در سال ۱۹۴۶ ساخته و در دهه ۹۰ بازسازی شد، چیزی نیست جز ویلای اقای کافمن، تاجر معروفی که قبلتر هم با فرانک لوید رایت، خانه آبشار را ساخته بود.

این بنا زمینی به بزرگی ۳۱۶۲ فوت مربع دارد و ۲۵ میلیون دلار قیمت گذاری شده است. هم اکنون این ویلا گرانترین ملک منطقه است. رکورد قبلی اثری از جان لاوتنر است که ۱۳ میلیون دلار فروخته شد. شورای شهر ویلای نویترا را جزء اثار فاخر با کلاس درجه ۱ معرفی کرده است. این بنا ۵ اتاق خواب و ۶ حمام دارد در حالیکه کافمن آنرا برای اقامت خود و همسرش در ۲ ماه از سال ساخت!

او پیشتر با فرانک لوید رایت خانه ابشار را ساخت که به شهرت جهانی و تاریخی رسیدند لیکن لوید رایت سبک ارگانیک داشت که اثر را در طبیعت پنهان میکرد. کافمن در این ویلا بدنبال لندمارک و دیده شدن اثر بود. کاری که نویترا به خوبی بلد بود!

ریچارد نویترا در این ویلا نور را به تمام بنا راه داده است و کوشیده مانیفست معماری خود را که به عصب شناسی و تاثیرات روانی بنا روی کاربران تاکید داشت به نمایش گذارد. عکسی از استخر بنا معروف است که در سال ۱۹۴۷ گرفته شده و همسر کافمن و دوست او را نشان میدهد. حتی در این عکس درخشندگی بنا چشم نواز است!

کافمن در سال ۱۹۵۵ درگذشت و پس از ان بنا چندبار دست به دست شده و هربار تا حدی مخدوش شده است. در سال ۱۹۹۳ یک بازسازی اساسی برای آن در نظر گرفته شد و کار به برنت و بت هریس سپرده شد. پس از این مرحله کار به albert frey و marmol radzine سپرده شد. انها قبلا خانه شماره ۲ نویترا را نیز بازسازی کرده بودند و دیتیلهای او را میشناختند. آنها با اصرار یک معدن از کار افتاده را دوباره فعال کردند تا دقیقا همان سنگی که نویترا به کار گرفته بود را بدست آورده و در بنا کار کنند تا دیوارها دو رنگ نشوند. چنین وضعیتی برای ورق های آلومینیومی و پنلهای چوبی اثر تکرار شد تا اثر فعلی، دقیقا همان چیزی باشد که نویترا ساخته بود.