اختصاصی پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی

مترجم : آناهیتا شهیم


نام پروژه :  Mountain Refuge

طراح : Massimo Gnocchi and Paolo Danesi

سال ساخت : ۲۰۲۰

هدف طراحی معماران ایتالیایی، ماسیمو گنوچی و پائولو دانسی از Mountain Refuge، طراحی یک میکرو‌خانه‌ی پیش ساخته (کابین‌طور) از تخته‌های سه‌لا بود. در حقیقت این دو که به تازگی شرکتی تاسیس کرده‌اند به دنبال شرکا و هم‌فکرانی برای عملی کردن آرمان‌هایشان (خانه‌های پیش‌ساخته برای زندگی واقعی) هستند.

طراحان در این پروژه قصد‌ داشتن تا پیچ‌وخم معاصر کابین‌ها را در کنار “ارتباط با طبیعت” نمایش دهند.

“کانسپت کابین، الهام‌گرفته از نمادها و نمونه‌های سنتی است که از اصول امروزی بیرون کشیده شده است.”(ترکیبی از سنت‌ها واصول جدید)

در این پروژه از سقفی شیبدار با زاویه‌ای اغراق شده، برای نمایش هرچه بیشتر لنداسکیپ و منظره استفاده ‌شده است. دومین سقف شیبدار، در جهت مخالف سقف دیگر به آن می‌پیوندد و دسترسی به فضای زیر آن با کمک یک پله‌ی داخلی ممکن می‌شود. بعلاوه سقف بلند به فضای ۲۴ متری پروژه این امکان را می‌دهد که در صورت تمایل، ۱۲ مترمربع دیگر به فضا اضافه کند. (منظور این است که سقف بلند، شرایط را برای ایجاد یک طبقه‌ی دیگر در صورت نیاز ممکن می‌کند تا به متراژ پروژه اضافه شود)

گنوچی و دانسی برای قسمت‌های بیرونی از تخته‌های سه‌لایی که ضد‌آب شده‌اند و برای داخل کابین از چوب خام کم‌رنگ استفاده کردند تا فضایی مینیمال اما دنج را شکل دهند.

طراحان برای دیزاین داخل کابین از یک شومینه‌ی شیک معلق همراه با تعدادی چارپایه‌ی چوبی (از تنه‌ی درختان) استفاده کردند.

این کابین یک آشپزخانه‌ی کوچک با سینک و اجاق گاز دارد و همچنین می توان یک حمام کوچک اما راحت، با دوش در گوشه‌کنار آن تعبیه کرد.

گنوچی و دانسی پناهگاهی در کوهستان طراحی کردند تا نیازی به پایه و فونداسیون نداشته باشد، اما در صورت نیاز، می توان از صفحات بتونی باریک برای بعضی از قسمت‌های آن استفاده کرد.