اختصاصی پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی


ادوارد مزریا ، معمار و فعال محیط زیست ، عضو انجمن معماران امریکا برنده مدال طلای سال ۲۰۲۱ این انستیتو شد. مدال طلا از فردی تقدیر می کند که مجموعه قابل توجهی از آثار وی تأثیر دائمی در نظریه و عمل معماری داشته است. همانطور که هیئت منصفه خاطرنشان کرده است ، مازریا بخاطر کار در مبارزه با بحران آب و هوا و ایجاد انگیزه برای اقدام عملی به رسمیت شناخته شده است.

این معمار آمریکائی به طور مداوم در تلاش برای دوری گزیدن معماران از سوخت های فسیلی بوده است. او در تأسیس کمیته محیط زیست انجمن  AIA COTE در دهه ۱۹۹۰ کمک شایانی نمود. مزریا همچنین در سال ۲۰۰۲ شروع به انجام کارهای سودمند تحت عنوان Architecture 2030 نمود که پس از چند سال به یک سازمان غیرانتفاعی کاملاً مبتنی بر تغییر روند تغییرات اقلیمی تبدیل شد. مازریا با ایجاد یک طرح مبتنی بر مکان ، در سپاه صلح در پرو خدمت می کرد و در دفتر برنده مدال طلا ۲۰۰۷ ، ادوارد لارابی بارنز نیز کار کرده است.

مازریا ، نویسنده کتاب انرژی خورشیدی منفعل ، فرصت های تدریس را دنبال کرد و هم در نیومکزیکو و هم در دانشگاه اورگان کار کرد. وی به دلیل نمونه کارهایی از بناهای خورشیدی منفعل ، از جمله اقامتگاه استکهبرند ، موزه هنر و فرهنگ هند و املاک جورجیا اوکیف شناخته شده است. مزریا به عنوان یکی از برجسته ترین متخصصان جهان در زمینه نقش محیط ایجاد شده در ایجاد و بهبود تغییرات آب و هوایی ، به دلیل حمایت از آینده مثبت کربن به شهرت رسیده است.