اختصاصی پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی


شناسنامه پروژه

طراح:  ندا میرانی

کارفرما: آقای یحیی پور- فروشگاه لباس فیمس

مجری: میلاد عابدینی

اجراى جزییات فلزى: محمد صادقى، على مهرزاد

اجراى جزییات چوبى: شاهین بخشى

تاسیسات برقى: محمد صالحى، مهدى منصور کیا

نورپردازى: شرکت رسالایت، تابش مدرن

اجرای رنگ و میکروسمنت: مرتضی هادیپور، شرکت فیروزه فام

تاسیسات داکت اسپلیت: ماکان بشیرى ( تهویه مهابنا)

اجراى گرافیک مجموعه و طراحى لوگو: آرمین سرائى

‏عکاسى: بنیامین جهانشاهى

موقعیت: مازندران، رامسر

متراژ: ٣٠٠ متر مربع

مبانی نظری

در طراحى این فروشگاه عواملى مثل “اجاره اى بودن ملک”، “نیاز به تنوع پذیرى در چیدمان” و “امکان گسترش لاین هاى فروش در آینده”، سه فاکتور مهم و نیازمند توجه بودند. برآیند این عوامل یک خط فکرى واضح و روشنى را بر مبناى ” انعطاف پذیرى” در پروژه مشخص میکرد.

به همین منظور بر مبناى دسته بندى نوع پوشاک و اجناس قابل فروش، ٣ تیپ مدول انعطاف پذیر و متحرک با نام های T01، T02،T03   به گونه‌ای طراحی شده‌اند که «امکان تغییر کاربری»، «تولید مجدد»، «تغییر مکان» و «ایجاد فضای بصری متنوع برای مشتریان» را با سرعت بالاتر در اختیار کاربر خود قرار دهند. مدول ها همچنین دارای فریم های کشویی نمایش محصول هستند که در صورت عدم استفاده می‌توانند به داخل بروند و برای نگهداری وسایل استفاده شوند.

استفاده از متریال نسبتا ارزان قیمت OSB  با تکسچر چوبی آن برای پوشش کلی مدول ها و ساخت سایر فریم های آویز لباس و وسایل از جنس فلز و به رنگ سبز پالت رنگی مشخصی در فضا ایجاد کرد.  این کد رنگی در حقیقت به عنوان رنگ اصلی شناسایی برند نیز به کار گرفته شد.

تمامی تاسیسات و سازه ی سقف به صورت نمایان نگه داشته شد تا با روحیه ی کلی فضا هماهنگی بیشتری ایجاد شود. در بخش انتهایی سالن، اتاق پرو خانم ها و آقایان قرار گرفت و از بخش بالایی یکی از آن ها نیز به منظور انبار وسایل فروشگاه استفاده شد. بخش هایی همچون فضای ناهارخوری و آشپزخانه ای کوچک و همینطور سرویس بهداشتی نیز به منظور استفاده ی کارکنان در زون سمت راست فروشگاه شکل گرفت و از طریق در آکاردئونی فلزی از زون فروش جدا شد.