اختصاصی پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی


شرکت خودروسازی استن مارتین زین بعد برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان خود خانه هایی با رویکرد نمایش بیشتر و گالری خودرو و موتور می سازد. نخستین نمونه در سال ۲۰۲۱ با همکاری شرکت s3 آمریکا در حوالی منهتن ساخته خواهد شد. در باب رویکرد طراحی نقل قولی از طراحان منتشر شده است که می گوید: «ما همیشه اجازه می دهیم زمین ابتدا صحبت کند و به آن پاسخ دهیم. به نظر می رسد خانه از چشم انداز متولد شده و از آن به فضای بیرون پرتاب می شود. طراحی ما حاصل زیبایی مدرنیستی است لیکن ما با حریم خصوصی و بافت مکان روستایی نیز تعامل کردیم و انها را مخلوط کردیم تا یک تجربه لوکس منحصر به فرد ایجاد شود.»

اتومبیل ها در اتاقی به سبک گالری زیرزمینی به نمایش در می آیند که کاملاً با صفحات شیشه ای محصور شده اند.

این اتاق به یک سالن شراب نگاه می کند ، جایی که بطری ها در قفسه های مشبک از کف تا سقف نگهداری می شوند و با ظرافت به سمت خطوط متقاطع که در آرم آستون مارتین دیده می شود ، سر تکان می دهند. در همین سطح یک دفتر کار نیز طرحی شده تا مشتریان بتوانند با منظری از صخره طبیعی به امور کاری خود نیز برسند.

در طبقه همکف آشپزخانه ، اتاقی دنجی و خلوت ، اتاق ناهار خوری ، نشیمن رسمی و مجموعه ای از فضاهای زندگی مشترک وجود دارد که به فضای استخر تزئین شده و منظره سرسبز خانه نگاه می کند.

استون مارتین – که وظیفه فضای داخلی خانه را بر عهده خواهد داشت – تصور می کند که تمام اتاق ها با کف پارکت و کابینت های ذخیره سازی با چوب طبیعی به رنگ شکلاتی و قهوه ای به پایان برسد. میزهای روکش مرمر و وسایل نرم مخمل خواب دار و چرمی ، فضای مجلل خانه را بیشتر تقویت می کنند.

داگ مکسول ، از تیم طراحی چنین اذعان داشته است که: «تیم معماری و طراحی ما بلافاصله با تیم طراحی استون مارتین هماهنگ شدند و هر دو گروه هم بر خطوط صریح و هم بر تجمل مواد و بافت های طبیعی تأکید داشتند. با همکاری آنها ، ما فرایند خلاقیت خود را برای مشاهده محل اقامت به روشی مشابه طراحی اتومبیل استون مارتین – با طراحی در ۳۶۰ درجه ، جایی که هیچ زاویه یا نمای خاصی برتری و تسلط نداشته باشد ، توسعه دادیم.»

این خانه همچنین سه فقره خانه درختی طراحی شده دارد تا مهمانان از آنها بهره ببرند. این خانه همچنین یک باغ کوچک با امکان پرورش انواع گیاهان را دارد.