اختصاصی پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی


روزانه فناوری‌های مختلفی به زندگی روزمره ما اضافه می‌شوند تا تجربه‌های متفاوت و بهتری را برایمان فراهم کنند. یکی از فناوری‌های ترند به خصوص در دنیای طراحی، واقعیت افزوده (Augmented Reality)  است. بیایید کمی بیشتر با واقعیت افزوده آشنا شویم؛ این فناوری این امکان را می‌دهد تا به کمک دنیای دیجیتال بتوانیم یک شیء مجازی را به دنیای واقعی اضافه کنیم. این یعنی قدرت تجسم بیشتر  و نزدیک‌تر به واقعیت، که یک نیاز اساسی در دنیای طراحی است و شرکت‌های مطرح و بزرگی در دنیا به سراغ این قابلیت آمده‌اند.

به تازگی در ایران نیز این فناوری به تدریج مطرح شده و حتی در قالب خدمات متفاوتی ارائه می‌شود. تیم نوآور و خلاق سه‌کنج یکی از پلتفرم‌های پیشتاز در ارائه خدمت واقعیت افزوده با تمرکز بر حوزه طراحی و دکوراسیون داخلی است. سه کنج با هدف بهبود تجربه بررسی و انتخاب مبلمان و به طور کلی محصولات مرتبط با دکوراسیون داخلی، به سراغ واقعیت افزوده (AR) آمده است. فرقی ندارد که طراح و معمار باشیم، یا تولید کننده محصولات این حوزه و یا خریدار نهایی، در هر صورت تجربه مشاهده محصول پیش از خرید در فضای واقعی، یک تجربه منحصر به فرد است و سوالات بسیاری را در مورد ابعاد، هماهنگی با فضا، جنس و رنگ و غیره با فشردن تنها یک دکمه در ذهن پاسخ می‌دهد.

استارتاپ سه کنج فعالیت خود را در حوزه دکوراسیون داخلی با نخستین اپلیکیشن طراحی داخلی ایرانی بر پایه واقعیت مجازی (Virtual reality) آغاز کرد و در ادامه با گسترش فعالیت خود در حوزه فروش، این بار به سراغ ارائه خدمت واقعیت افزوده (AR) آمده و توانسته در مدتی کوتاه با چندین مجموعه فعال و مطرح در تولید مبلمان خانگی و اداری، فرش و لوازم خانگی همکاری نماید و پیشتاز ارائه واقعیت افزوده در دکوراسیون باشد. پلتفرم واقعیت افزوده سه‌کنج تحت وِب و بدون نیاز به نصب اپلیکیشن روی گوشی یا تبلت هوشمند  ارائه می‌شود تا طیف وسیعی از مخاطبان و فعالان این حوزه، توانایی استفاده از این قابلیت را داشته باشند.

برخی از مزایای استفاده از این قابلیت برای طراحان، تولیدکنندگان و فروشندگان محصولات مرتبط با دکوراسیون داخلی عباتند از:

  • کمک به انتخاب دقیق و مناسب مشتری‌ها یا خریدارمحصولات
  • ایجاد تجربه‌ای متفاوت برای مشتری در هنگام انتخاب و خرید
  • کاهش درخواست‌های بازگشت و تعویض کالا به دلیل انتخاب دقیق
  • استفاده از این مزیت رقابتی نوآور در تبلیغات و بازاریابی و طراحی کمپین‌های تبلیغاتی نوآور
  • کمک به افزایش میزان فروش به دلیل سهولت بررسی و انتخاب
  • کمک به برندسازی و ایجاد تمایز

استارتاپ سه‌کنج شعار خود را «طراحی برای همه» قرار داده و با توسعه راهکارهایی برای علاقه‌مندان به دکوراسیون داخلی این امکان را فراهم می‌آورد که دکوراسیون داخلی محیط زندگی و کار خود را بصورت مداوم بهبود بخشیده و با آن تعامل داشته باشند. علاقه‌مندان به دکوراسیون داخلی می‌توانند طیف گسترده‌ای از محصولات موجود در بازار ایران را از طریق سه‌کنج بررسی کرده و در فضای خود چیدمان کنند. این تیم هممچنین آماده همکاری و ارائه خدمت واقعیت افزوده به طراحان، تولیدکنندگان، واردکنندگان، فروشندگان و همه عوامل صنعت مبلمان و دکوراسیون داخلی است.