این پروژه بصورت اختصاصی در پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی منتشر می‌گردد

شناسنامه پروژه

دفتر/شرکت معماری

سالنِ جشن‌ها و اجتماعاتِ آبشار
کارفرما : شرکت آب‌ منطقه‌ای استان اصفهان
زیربنا: ۱۸۰۰ مترمربع
بهره برداری : تابستان ۱۳۹۲
طراحی و نظارت : شرکت مهندسان مشاور طرح و توسعه‌ی دلتا
طراح : احمدرضا حیدری . آرش اخوت
همکاران طرح : اُرُد موید . داریوش باستانی. حمید دانش. احمدرضا ابراهیمی
عکس : میثم روشنی
@delta.arcs
@reza_heydari_esf

مهندسین مشاور دلتا

دلتا متشکل از معماران و مهندسانی‌ست که در زمینه‌های معماری، معماری داخلی، طراحی شهری و شهرسازی فعالیت می‌کنند. دلتا فعالیتِ حرفه‌ایِ خود را از سال ۱۳۸۳ شروع کرد. خلقِ فضا (به‌مفهومِ موسّعِ آن) از دغدغه‌های اصلیِ دلتاست که در تناسب با مقیاس‌های کوچک و بزرگ و کارکردهای متنوعِ پروژه‌ها، در قالبِ طراحی و نظارت یا طرح-و-ساخت دنبال شده است. دفاترِ دلتا هم‌اکنون در پروژه‌هایی در نقاطِ مختلفِ کشور به فعالیت مشغول‌اند.

مبانی نظری پروژه

این پروژه با وضع موجود ساختمان قدیمی آجری و سازه‌ی فضایی(Space Frame) که به‌تازگی توسطِ کارفرما افزوده شده بود برای طراحی به این مشاور سپرده شد.
درروندِ طراحی ما کوشیده‌ایم با حداقلِ افزوده‌های بنّایی (Masonry)، سبُکیِ سازه و شفافیتِ آن را حفظ و نیز همه‌ی فضاهای موردِ نیاز را، با تمام تنوع‌شان، تامین کنیم. در این‌میان، کاراکترِ صنعتی‌ و سبُکیِ سازه‌ی موجود و ترکیبِ پارادوکسیکالِ آن با افزوده‌های بنّاییِ معدود اما ساختاری و اصلی، از مهم‌ترین و اصلی‌ترین ویژگیِ این طرح است. محصوریتِ سالن بانوان ، با حجمِ آجری و نیز با درجاتِ متفاوتی از ماتی و شفافیِ ورق های پلی‌کربنات و شیشه تامین شد.
کلِ بنا، باتوجه به اختلاف‌سطحی که با زمینِ طبیعیِ پیرامون داشت، روی سکویی از سنگِ لاشه قرار گرفت که در شرق و جنوب با پله‌هایی عریض و کم‌ارتفاع، در سایت حل می‌شود.
پیش‌آمدگیِ مکعبِ آجری و عقب رفتنِ دیواره‌ی شیشه‌ای شرقیِ ساختمان، روی ساختمان را به سمتِ شرق می‌کند (جهت‌گیریِ باستانیِ بناهای اصفهانی) و هم ورودیِ اصلیِ بنا را تعریف می‌کند.

نقشه‌ها و دیاگرام‌های پروژه

برای مشاهده‌ی شکل کامل و دانلود تصاویر بر روی آنها کلیک نمایید

تصاویر پروژه

برای مشاهده‌ی شکل کامل و دانلود تصاویر بر روی آنها کلیک نمایید