اختصاصی پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی

مترجم : آناهیتا شهیم


نام پروژه :  رستوران Le Pristine

طراح : Space Copenhagen

سال ساخت : ۲۰۲۰

استودیوی دانمارکی Space Copenhagen برای دیزاین بخش ناهارخوری رستوران Le Pristine از سایه‌های کمرنگ سبز و خاکستری استفاده کرده است.

لو پرستین در یک ساختمان مربوط به دهه ۱۹۶۰ طراحی شده و سال‌ها کار ناتمام نوسازی آنجا بدلیل وجود چندین دیوار لکه‌دار و ستون‌های فرسوده‌ی بتنی بوده است. هنگامی که از Space Copenhagen خواسته شد تا این سایت را به Le Pristine تبدیل کنند؛ تصمیم بر آن شد تا ویژگی‌های قدیمی بنا را حفظ کرده و آنجا را همانند “کولاژی دعوت‌کننده” به اثری تاریخی طراحی کنند.

پیتر بوندگارد –کسی که استودیو را در کنار Signe Bindslev Henriksen تأسیس کرد- گفت: “Antwerp اگرچه یک شهر نسبتاً کوچکیست اما بسیار طراحی محور است.”

وی ادامه داد: “ما از ابتدا مجذوب معماری رنسانس آنجا، تاریخ و هنرمندان منطقه، نحوه تصویرگری آنها از مناطق روستایی، سبک غذا خوردن مردم و لذت و احساس زیبایی که از خوردن یک وعده غذایی می‌برند، شدیم.”

“تمام این‌ها نشان می‌دهد که ما چگونه به فرهنگ اجتماعی در Le Pristine توجه کردیم و این رستوران بااحساس زیبایی‌شناسی قدیمی و خسته کننده را به فضایی برای برخوردهای اجتماعی مدرن در آنتورپ طراحی کردیم.”

برای دیزاین قسمت ناهارخوری طبقه‌ی زیرین از سایه‌های تیره و تابلوی نقاشان مشهور قدیمی (هلندی و فلاندی)، مانند Rembrandt van Rijn ، Johannes Vermeer و Peter Paul Rubens، استفاده شده است. از صندلی‌های سبزچرم در کنار صندلی‌های ناهارخوری مشکی استفاده شده است. کابینت‌ها به رنگ بلوطی دودی و عناصر جدیدی مثل حجم بالای آشپزخانه و اجاق‌گاز کافه به رنگ خاکستری تیره درآمده است. یک مجسمه پنج متری بلند که توسط هنرمند هلندی، فردریک مولنشوت تهیه شده،از سقف اتاق پذیرایی آویزان است.

Sabine Marcelis طراح مستقر در روتردام، رنگ‌های بیشتر دیگر را در قسمت بار اضافه می‌کند، جایی که پیشخوان هفت متری از رزین‌های صورتی با لوله‌ی نئونی سفید رنگ ترکیب می‌شود و درخششی صورتی به فضا می‌دهد.

درنهایت  Le Pristine دارای دو حیاط است. در یکی از آن‌ها یک درخت ۱۰ متری زیبا وجود دارد که در آینده هیزم اجاق رستوران خواهد شد! حیاط دیگر مشرف به یک عمارت قرن هفدهم است که اکنون میزبان فروشگاه مارک بلژیکی ورسوست و صاحب آن با سرآشپز هرمن در افتتاح رستوران همکاری داشته است.