اختصاصی پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی


استودیوی یونانی Kapsimalis Architects مجموعه ای از خانه ها ، انبارها و انبارهای سابق در جزیره سانتورینی را به هتلی با اتاق هایی در غارها تبدیل کرده است. هتل در میان نواری از ساختمانها که لبه روستای اودی را شکل می دهند ، از صخره ای بسوی دریا پایین می آید. هر سطح دارای مناظر بدون مانع از خلیج آتشفشانی جزیره است ، اتاقهایی که در دامنه تپه پرشیب حفر شده اند.

شانزده اتاق به تراسهای خصوصی با استخرهای ویژه و صندلی های مخصوص باز می شوند که توسط دیوارهای سفید روشن جدا شده اند. اتاق ها ، همراه با استخر ، یک رستوران ، آبگرم و سالن بدنسازی ، همه از طریق یک راه پله بتونی به یکدیگر متصل می شوند که مسیر خود را از طریق پیچشهای متنوع در سایت جدا می کنند.

شش اتاق از این هتل سازه های اصلی و بازسازی شده قبلی را اشغال می کنند ، در حالی که فضاهای باقیمانده همگی به تازگی طراحی و الحاق شده اند.

از آنجا که ساختمانها بخش قابل توجهی از بافت شهری را اشغال می کنند ، معماران کپسیمالیس می خواستند این پروژه را با خیابانهای سنتی منطقه و اشکال معماری مورد علاقه مردم بومی طراحی کنند ، لیکن از مواد جدید و مدرن نیز در ساخت استفاده کردند.

دیوارهای جدید زاویه دار از خطوط طبیعی سایت هتل پیروی می کنند و مناظر را به سمت دریا متمرکز می کنند. اتصال مستقیم به روستا از طریق پذیرش ادامه راه های کوچه ها در ضمن رعایت درجه حریم خصوصی مهمانان میسر شده است. به بیان ساده تر فضاهای کوچه مانند باعث ایجاد حریم خصوصی می شوند و تراس ها و اتاق های خواب را به هم متصل می کنند.

کپسیمالیس گفت: “با توجه به اینکه مرزهای بین فضای هتل و بافت قدیمی شهر چندان مشخص نیستند ، تعامل مهمانان هتل ، بازدید کنندگان دهکده و ساکنان قطعی است.”

“[با این وجود] ، در صورت نیاز به آرامش و انزوا ، طراحی و عملکرد هتل می تواند حریم خصوصی را به مهمانانش ارائه دهد.”

برخی قطعات مبلمان مانند غلافهای نشیمن با درب لولا و سایبان های آفتاب دایره ای شکل که می توانند زاویه و چرخش داشته باشند در دل دیوارها پنهان شده اند.