اختصاصی پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی


استودیوی آرنولد یک مرکز آبگرم درمانی به سبک محرومیت حسی را بروکلین طراحی نموده است. این مرکز بزرگترین مرکز آبگرم درمانی سواحل شرقی آمریکا است. این مرکز که با دیوارهایی به رنگ های سنگین، سخت و جسورانه پوشانیده شده است. در واقع مرکزی برای تمرین محرومیت حسی است ؛ فرایندی که شامل قطع همه محرک های خارجی از جمله صدا و نور می گردد. استودیوی آرنولد از فضای مراقبه ای با شش مخزن عایق پیاده روی استفاده کرده است که در آن کاربر خود را در آب نمکی گرم شده با دمای ۹۳.۵ درجه فارنهایت (۳۴ درجه سانتیگراد) فرو می برد. آب اشباع شده هنگام ورود افراد با یک حالت آرام ، آنها را در محیط اطراف خود غرق و معلق نگه می دارد. این سرآغاز جدا شدن حسی فرد از محیط شلوغ بروکلین است. همچنین سالن های پیش و پس از محزن شناور محلهای پذیرایی از مهمانان وجود دارد.

طراحی این مرکز بر قطع انتقال داده ها بین محیط  خارجی و فرد و انتقال داده هایی نو تمرکز دارد. نور ، رنگ و اصوات در هنگام عبور مراجعان از فضا تغییر می کند ، شبیه به تجربه درمان محرومیت حسی. با حرکت در فضا ، یک نور و صدای خارجی ساختارمند ، لایه برداری شده که بصورت تدریجی محرک های لطیف ، متمرکز و حسی جایگری می شوند. گذرگاه های تاریک با دیوارهای نمدی خاکستری موجدار که برای جذب صدا و مسدود کردن نور طراحی شده اد در این پروژه زیاد دیده می شوند. هر کدام از شش مخزن جداسازی شده در امتداد یک راهروی تاریک قرار دارد که یک آینه طلایی در طول سقف آن اجرا شده است. سطح بازتابنده با چراغ های کم نور ترسیم شده است که برای مبهم کردن مرزهای بدنی اتاق طراحی شده اند. هر مخزن محرومیت منفرد در داخل یک اتاق جداگانه است که دارای نور و عایق صدا هستند. دیوارهای اتاقها با سنگهای تخته سنگی پوشیده شده و با درخشش ظریف صورتی رنگ روشن شده است.

به گفته طراحان: “سنگهای طبیعی بر خلاف سنگ های صیقلی پلاک باعث ایجاد حس لامسه و بافت بصری می شوند که با توجه به ماهیت خاص این پروژه استفاده از مواد طبیعی و بکر را تقویت می شود.

استودیوی آرنولد یک شرکت معماری و طراحی در نیویورک است که از سال ۲۰۱۵ توسط سیمون آرنولد تأسیس شده است.