این پروژه بصورت اختصاصی در پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی منتشر می‌گردد

شناسنامه پروژه

دفتر/شرکت معماری

نام پروژه : بازسازی اداری فیروزا

محل اجراء : دریاچه چیتگر، میدان ساحل، خیابان نیما یوشیج، مجتمع تجاری تماس، طبقه ۶- واحد ۷۲- شرکت فیروزا

کارفرما :  شرکت مهندسی فیروزا

شرکت طراح : استودیو طرح و ساخت آدمون

طراحان اصلی : شبیر موسوی ، امیررضا فاضل

همکاران طراحی : کسری کرمی، ابوالفضل خمسیه

سرپرست تیم فاز دو : علیرضا هاشم‌زاده

تیم فاز دو : ویدا شمس

اجرا : استودیو طرح و ساخت آدمون

مدیر پروژه : پیمان نقیب پور

تیم اجرا : بهروز طاهر پور، علی کارگر

گرافیک : مصطفی میرهاشمی، نهال دوستی

عکس : پرهام تقی‌اف

شرکت روشنایی : موتیف

مساحت: ۲۰۰ متر مربع

تاریخ شروع و اتمام : ۰۳/۱۴۰۰ الی ۰۵/۱۴۰۰

شبیر موسوی

استودیو آدمون

امیررضا فاضل

استودیو طرح و ساخت آدمون در سال ۱۳۸۸ توسط امیر رضا فاضل (فوق لیسانس مهندسی تکنولوژی معماری دانشگاه تهران ) و سید شبیر موسوی (لیسانس مهندسی معماری دانشگاه آزاد واحد مرکز ) تاسیس گردید. تجربه سال ها فعالیت و تلاش اعضای گروه در زمینه های مختلف معماری ، همکاری در دفاتر بنام معماری ایران و نگاه موشکافانه به معماری معاصر و سنتی ایران کهن ، گروه را بر آن داشت تا با اهتمام به پیشرفت معماری ایران فلسفه طراحی خود را بر اساس احترام به اصول فرهنگی ، اقلیمی و اکولوژیک نهفته در معماری سنتی ایران زمین و با نگاهی به مباحث علمی روز دنیا در زمینه انرژی و معماری پایدار که مساله مهم جهانی در قرن حاضر خواهد بود پایه ریزی کند . استودیو آدمون با این رویکرد موفق به طراحی و اجرای بناهایی گردید که توجه جهانی را بر انگیخت تا جایی که جوایز بین المللی را برای این گروه به ارمغان آورد و انتشار این آثار در نشریات مختلف مجازی و مکتوب داخلی و خارجی را در پی داشت. از آن جمله می توان به ساختمان آجر پوش (Cloaked In Bricks) اشاره کرد که موفق به دریافت جایزه نخست گروه آجر از مسابقه معتبر Architizer Award 2016 آمریکا در دو زمینه رای داوران و رای عمومی گردید .

ما معماری را بازتعریف می‌کنیم و مفاهیم قدیمی زندگی هرروزه را به چالش می‌کشیم تا برای انسان معاصر، فضایی هیجان‌انگیز برای استراحت، کار و تفریح بسازیم. هر پروژه در وضعیت و با پارامترهای خاص خود مساله‌ای است که پیدا کردن بهترین پاسخ برای آن هدف ماست. ما تیپولوژی‌ها را بازنگری می‌کنیم تا فضایی که هر گروهی با خاسته‌های خود  از آن لذت می‌برد را طراحی کنیم.

استودیو آدمون در پروسه‌ی ساخت مهارت و تجربه‌‌ی زیادی دارد. تیم‌های ساخت ما برای اجرای دقیق طرح‌ها و هم‌چنین پایین نگه‌داشتن هزینه‌ها مبتکرانه عمل می‌کنند و راه‌حل‌های مخصوص هر پروژه را پیدا می‌کنند. بخش مهندسی توانای ما در زمینه‌ی سازه، تاسیسات الکتریکی و مکانیکی، نور و روشنایی، صوت و آکوستیک در کنار تیم‌های اجرایی مستقر در کارگاه‌ها، استاندارد‌های بالای زندگی را در پروژه‌ها پیاده‌سازی می‌کنند.

تخصص ما

در حوزه های زیر خدمات حرفه ای ارائه می شود.

› طراحی معماری و اجرا
› معماری و طراحی داخلی
› طراحی مبلمان
› طراحی منظر
› نظارت بر اجرای پروژه ها


ارتباط

ایمیل : info@admunstudio.com

اینستاگرام : https://www.instagram.com/admunstudio

سایت : www.admunstudio.com

تلفن : ۳۳۴۳ ۲۲۸۸ ۰۲۱

آدرس دفتر : تهران، پاسداران، خیابان فرخی یزدی، کوچه‌ی چهارم شرقی، بن‌بست چهارم شرقی، پلاک ۷، زنگ ۲

مبانی نظری پروژه

آن چه کرونا با خود به همراه آورد، صورت مسئله‌هایی در زمینه‌های متفاوت بود. و نیاز به فضایی باز و ایجاد حداکثر فاصله‌گذاری میان انسان‌ها از جمله‌ی آن‌ها بود.

مشاغل مختلف به دلیل بیماری مکرر نیروهای خود و عدم وجود فضای کاری مناسب، با بحران از دست دادن یا دورکار شدن نیروهای خود و در نهایت مشکلات اقتصادی مواجه شدند. شرکت مهندسی فیروزا نیز از این قضیه مستثنی نبود. و با توجه به تعاملاتی که لزوم انجام آن‌ها در محیط کار حس می‌شود و به ویژه نیاز به تعامل میان کارکنان اداره و افراد مراجع از کارخانه، در شرایط کرونا لازم بود تا به طراحی فضای اداری با رویکرد تازه‌ای نگاه شود.

این شرکت با هدف بهبود هرچه سریع‌تر شرایط کاری خود و کارکنانش در ایام کرونا، خواستار طراحی داخلی واحدی استیجاری در کمترین زمان ممکن شد. بنابر لزوم برقراری تعاملات یاد شده و ایجاد بازده مناسب کاری در کنار ملزومات کرونا، ایجاد دو نوع فضا که قادر به پاسخگویی به هر دوی این نیازها باشند می‌تواند راهکار مناسبی باشد.

 ساختار پلان اداری باز واحد استیجاری شکسته شد؛ و فضاهایی خصوصی و منحصر هر فرد با قابلیت تنوع در نوع فعالیت در عین پاسخ به نیازهای کارکنان ایجاد شد. و در کنار فضاهای منفک، فضای چندمنظوره نیز قرار داده شد تا در مواقع لزوم بتواند پاسخگوی تعاملات مورد نیاز کاری باشد. باکس‌‌ها نیز در عین بسته بودن به دلیل شفافیت خود، ارتباط مناسب و مورد نیاز افراد داخل آن‌ها با محیط و دیگر افراد واقع در سایر باکس‌ها را نیز برقرار می‌کند و در عین محبوس بودن از نظر کنترل شرایط کرونا با باز نگه داشتن میدان دید به فرد مانع ایجاد احساس محبوسیت در فرد می‌شود.

در نتیجه یک فضای یکپارچه‌ی بزرگ مقیاس به واحدهایی کوچک مقیاس تبدیل شده و حاصل آن افزایش فضاهای خصوصی منحصر هر فرد در کنار افزایش تمرکز، آرامش و سلامتی بوده است. فضای مکمل چندمنظوره نیز در کنار این باکس‌ها، پروژه را قادر به پاسخگویی به تمامی نیازهای کارکنان و کارفرمایان می‌سازد.

بنابر شرایط یاد شده و نیاز به ساخت سریع و حداقل دخالت در بنا به جای استفاده از عناصر سنگین و دائمی در آن از عناصر پیش‌ساخته و سبک استفاده شد. به طور مثال به جای استفاده از تیغه‌ها جهت تفکیک فضاها، از کمدها و پارتیشن‌هایی بدون اتصال به کف و سقف استفاده شد.

در نهایت این پروژه تمرینی بود در راستای طراحی فضای اداری در زمان کرونا که نیازمند بازتعریف فضاهای مختلف و ایجاد شرایطی در جهت بهبود وضعیت سلامتی کارکنان در کنار وضعیت اقتصادی صاحبان مشاغل.

نقشه‌ها و دیاگرام‌های پروژه

برای مشاهده‌ی شکل کامل و دانلود تصاویر بر روی آنها کلیک نمایید

تصاویر پروژه

برای مشاهده‌ی شکل کامل و دانلود تصاویر بر روی آنها کلیک نمایید