اختصاصی پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی


ان اف تی آرت:

ان اف تی آرت یا NFTart بستر جدیدی برای هنرمندان است تا با ارائه آثار خود تحت عنوان توکن غیر قابل معاوضه (non-Fungible Token | NFT) وارد این عرصه شوند. این توکن های دیجیتالی به ارزش نوعی رمزارز شناخته می شود و برخلاف یک سکه استاندارد در بلاک چین بیت کوین، کاملا منحصر بفرد هستند و نمی توان آنرا معاوضه کرد.

این آثار در بستر های گوناگون ان اف تی قابل ثبت و عرضه هستند. از مشهورترین آنها می توان به بستر فاندیشن Foundation و اپن سی Opensea اشاره نمود. که عمده فعالیت در این سایت ها براساس رمزارز اتریوم است.

در این بستر ان اف تی آرت، کالکتور ها، آثار هنری را خریداری می کنند و با سرمایه گزاری روی آثار هنرمندان آینده ای را متصور می شوند. آینده ای که این آثار در بستر Secondary market یا بستر فروش ثانویه بتواند سودآور باشد. یکی از ظرافت های این بستر امکان سود هنرمند اثر از فروش های ثانویه است. بنابراین این بستر برای هنرمندانی که در عرصه خلق آثار هنری به ویژه آثار دیجیتال فعالیت دارند بسیار فرصت خوبی است.

کالکشن شهرها اثر محمدعلی هنردوست:

محمدعلی هنردوست، متولد ١٣٧٢، دانش‌آموخته استعداد درخشان کارشناسى مهندسى معمارى و کارشناسى‌ارشد معمارى‌داخلى از دانشگاه تهران است. وى در سال ١٣٩٢ رسانه‌ى دیجیتال “معمارى ما” را تأسیس کرد و از سال ١٣٩٣ تا کنون، طراح و مجرى پروژه‌هاى مختلف به‌صورت شخصى و یا در همکارى با استودیوها بوده‌است.

به تازگی او کالکشنی (کلکسیون) تحت عنوان «کامپوزیشن شهرها City Compositions» در بستر ان اف تی شروع به فعالیت کرده است. کالکشنی که بیان کننده حال و هوای یک شهر با تمام ویژگی های آن در قاب یک کلاژ و ترکیب بندی بوجود آمده است. تاکنون شهرهای شیراز، پاریس، لندن، توکیو، اوساکا، سان فرانسیسکو، لس آنجلس، بارسلونا و استانبول در این کالکشن ارائه شده است. در حال حاضر ۷ عدد از این شهرها در بستر وبسایت فاندیشن به فروش رسیده است که لینک و بیانیه آثار در زیر آمده است.

بیانیه کالکشن کامپوزیشن شهرها:

یک مجموعه ای از اجسام معلقی که در هم ترکیب شده اند و در زوایای گوناگون و به صورت ایزومتریک بیانگر حس یک مکان می باشند. اجزایی که شکل دهنده خاطره ی یک مکان هستند چه از جنس معماری باشند و چه یک غذا یا موسیقی که تجربه آن را در آن مکان داشته باشید. هدف این اثر احیای کل خاطرات یک سفر یا بودن در یک مکان در یک کل واحد و در مدت کوتاه است.

*لینک ان اف تی کالکشن

https://www.foundation.app/@honardoust

اجزای اثر شماره یک: شیراز (یکی از آثار کالکشن)

در این ترکیب بندی شهر شیراز موضوع اثر است که در آن عناصر زیر به عنوان عناصر خاطره انگیز این مکان در کنار یکدیگر ممذوج شده اند:

– حافظیه

– سعدیه

– باغ ارم

– تخت جمشید (پرسپولیس)

– کاخ تچر

– کاخ صدستون

– پلکان ملل

– آرامگاه کوروش

– ارگ کریم خان

– هتل شیراز

– هتل … شیراز

– فالوده شیرازی

– دروازه قرآن

– آرامگاه صوفی ….

– باغ ایرانی (حوض، سرو،…)

– سه دری

– طاق

– آبی ایرانی

– حروف فارسی و انگلیسی شیراز