اختصاصی پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی


مهران شاه سنائی مدیر و موسس استودیو معماری سنا ،کارشناس ارشد معماری و انرژی، موفق به ابداع کامپوزیت سازگار با محیط زیست برای ساخت دیوار باربر و مقاوم در برابر نیروهای جانبی شده است.

این طرح در دو دوره پیاپی مسابقات بین المللی اختراعات که در ژنو سوئیس برگزار گردید موفق به دریافت مدال طلا در کلاسهای مربوط به معماری شد.

در سومین دوره این مسابقات جهانی بیش از هشتصد اختراع از سی و شش کشور جهان از جمله کانادا ، استرالیا، مراکش، اندونزی، ایران، روسیه، قطر، بحرین،چین، هنگ کنگ، لبنان و لهستان، برزیل، امارات متحده عربی و… شرکت کردند.

طرح ارائه شده مهران شاه سنائی به این مسابقه با عنوان کامپوزیت سازگار با محیط زیست برای ساخت دیوار باربر و مقاوم در برابر نیروهای جانبی، موفق به دریافت مدال طلا در کلاس C (معماری، مهندسی عمران، ساختمان، ساخت و ساز و متریال) شده است.

معیارهای اعضای هیئت داوران در نظر گرفتن جنبه های مختلف و مهم هر اختراع و نوآوری نظیر بررسی میزان تقاضای عمومی، اقتصادی و به مقرون به صرفه بودن، دوست دار محیط زیست بودن و غیره بود.
همچنین لازم به ذکر است که همه اختراعات و نوآوری ها در سیزده کلاس مختلف از جمله علوم کامپیوتر، ماشین آلات، مهندسی عمران و معماری، حفاظت از محیط زیست، کشاورزی و غیره دسته بندی شده است.
.
لینک معرفی برنده: