اختصاصی پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی

مترجم: فاطمه میری


موسسه طراحی داخلی انگلیس در پی رواج و تشویق قوانین اصول اخلاقی حرفه‌ای (از این پس با عنوان “Code ” نامیده می‌شود) برای رعایت همه اعضای با هر توانایی که به کار بستن در همه دسته‌های عضویت حرفه‌ای هست.

“Code” قوانین اصول و استانداردهای اخلاقی را برای اعضای این موسسه بیان می‌کند. موسسه متعهد به رهبری و پشتیبانی از شیوه های حرفه‌ای و شایسته در زمینه طراحی داخلی برای جامعه، مشتریان، طراحان داخلی، پیمانکاران و صنعت طراحی داخلی است. همه اعضا به عنوان شرط عضویت این موسسه متعهد به رعایت قوانین هستند.

معاهده

اگرچه اعضا باید مطابق قوانین، مقررات و “Code”های حرفه‌ای موجود در کشور عمل کنند اما مؤسسه فقط توانایی اجرا آیین نامه خود را دارد. هر عضوی که از نظر کمیته انضباطی انجمن بر خلاف آیین نامه مؤسسه عمل کرده است ممکن است عضویتش تعلیق یا لغو شود. چنین اقداماتی فقط پس از آن صورت می‌گیرد که عضو بتواند به تمام ادعاهای مربوط به سوءرفتار به کمیته انضباطی پاسخ دهد. تصمیم کمیته انضباطی نهایی و لازم الاجرا است.

مسئولیت در برابر جامعه

  1. اعضا باید مهارت و صلاحیت در انجام امور حرفه طراحی داخلی را داشته باشند و همواره با شایستگی و صداقت در اداره حرفه خود رفتار کنند.
  2. در انجام خدمات حرفه‌ای، اعضا باید همواره به سلامتی، ایمنی و رفاه مردم توجه کنند.
  3. اعضا باید تعهد حرفه‌ای خود را برای افزایش کیفیت زندگی در جامعه از طریق تعالی طراحی بپذیرند.
  4. در انجام خدمات حرفه‌ای، اعضا نباید آگاهانه قانون را نقض کنند یا به مشتری در انجام کارهایی که می‌دانند غیرقانونی است مشاوره یا کمک دهند.
  5. اعضا نباید اظهارات یا ادعاهای گمراه کننده، فریب دهنده یا دروغینی را در مورد صلاحیت‌های حرفه‌ای، تجربه یا عملکرد خود ارائه دهند.
  6. اعضا باید خدمات حرفه‌ای را تنها زمانی انجام دهند که تحت آموزش یا تجربه قرار گرفته‌اند.
  7. اعضا باید به عنوان مدافع اکولوژی و محیط ‌زیست طبیعی عمل کنند و هر جا که ممکن باشد، صرفه‌جویی انرژی و بازیافت مواد را ترویج کنند.

مسئولیت در برابر مشتری

  1. اعضا باید طی مکاتبه به مشتری وسعت و ماهیت پروژه مربوطه و خدمات طراحی داخلی و روش پرداخت مزد ﺁن خدمات را قبل از پذیرش پروژه تایید کنند.
  2. اعضا قبل از شروع کار کتبا شرایط و ضوابط را به مشتری ارائه دهند.
  3. اعضا نباید آگاهانه هرگونه موضعی را که با وظایف حرفه‌ای خود تعارض داشته باشد، بپذیرند.
  4. اعضا باید کلیه دانش و اطلاعات مربوط به اهداف مشتری، روشهای تولید یا تجارت خود را محرمانه بدانند و بدون رضایت مشتری چنین اطلاعاتی را منتشر نکنند. با این حال ، اعضا ممکن است چنین اطلاعاتی را تا حدی که به طور منطقی معتقدند ضروری است ( ۱ ) برای متوقف‌کردن هر گونه اقدام که خطر قابل‌توجهی برای سلامت عمومی و امنیت ایجاد می‌کند و اینکه اعضا قادر به جلوگیری از هر روش دیگری نیستند یا ( ۲ ) از هر گونه نقض قانون قابل‌اجرا، جلوگیری کنند .
  5. اعضا باید درباره مسائل مالی به نفع مشتری عمل کنند و روابط تجاری سالم و دقیقی را با پیمانکاران، صاحبان صنایع و تجارت برای بهترین خدمات ممکن حفظ کنند.
  6. اعضا بدون اطلاع و رضایت کامل مشتری نباید طرح اصلی طراحی شده توسط نظر مشتری را منعقد کنند.
  7. اعضا نباید درمعاملات خود به نمایندگی از مشتریان پرداخت‌ها و مزایایی را که ممکن است به توانایی آن‌ها برای حفظ شفافیت و بی‌طرفی تاثیر میگذارد، بپذیرند.
  8. اعضا باید مشتریان را درباره مسئولیت‌های خود آگاه کنند.

مسئولیت در برابر سایر طراحان داخلی و همکاران

  1. اعضا نباید دستورالعمل‌هایی را از طرف مشتری خود بپذیرند که آگاهانه شامل سرقت ادبی شود و نباید آگاهانه کار یک طراح دیگر را کپی کنند.
  2. اعضا نباید به طور مستقیم یا غیر مستقیم تلاش کنند تا جای یک طراح دیگر را بگیرند و یا با طراح دیگری رقابت غیر منصفانه کنند.
  3. اعضا نباید آگاهانه هیچگونه پروژه حرفه‌ای را که طراح دیگری در آن مشغول است بدون اطلاع آن طراح بپذیرد.

مسئولیت در برابر مؤسسه و حرفه طراحی داخلی

  1. اعضا باید بطور مستمر به دنبال ارتقاء دانش و شایستگی‌های حرفه‌ای خود در رابطه با حرفه طراحی داخلی باشند.
  2. اعضا باید بیمه‌های مناسب شامل بیمه کارفرمایان ، بیمه عمومی ، بیمه غرامت حرفه‌ای را در بر گیرند. اعضا، در صورت لزوم، بیمه‌ کارفرمایان را نیز همراه داشته‌باشند.
  3. اعضا باید الزامات CPD(Continuing Professional Development) را طبق مقررات موسسه مطابقت دهند.
  4. اعضا فقط در صورتیکه مطابق با سیاست و خط مشی موسسه انگلستان رفتار می‌کنند می‌توانند از نام موسسه استفاده کنند.
  5. هر عضو یا شرکتی که عضویت در موسسه را تجدید نکرده است، باید هرگونه آرم و نام‌گذاری موسسه را از کلیه ادبیات محصول، تبلیغات و لوازم التحریر مربوط به موسسه حذف کند.
  6. اعضا باید هر جا ممکن باشد در تقسیم دانش و اطلاعات بین طراحان داخلی، صنعت طراحی داخلی و عموم مردم مشارکت و کمک کنند.
  7. همکاران باید الزامات مؤسسه را درجهت ترفیع عضویت کامل که عضو مورد نظر حتما شش سال آموزش و یا تمرین در صنعت طراحی داخلی را به دست آورده‌است، رعایت کنند.

مسئولیت به عنوان یک کارفرما

  1. اعضا باید الزامات قوانین اشتغال را رعایت کنند.
  2. اعضا باید اطمینان حاصل کنند که پیمانکاران فرعی که توسط آنها مشغول کار هستند، پوشش بیمه‌ای متناسب با نقش خود، از جمله بیمه عمومی و بیمه کارفرمایان را در اختیار داشته باشند.

مسئولیت به عنوان یک کارمند

  1. اعضا باید به توافق نامه اشتغال پایبند باشند و اطلاعات محرمانه تجاری را به طرف دیگر ندهند.
  2. اعضاء نباید هیچ برنامه یا نقشه‌ای را که توسط کارفرما یا شرکت کارفرمایان تهیه شده، معین کنند.

 

مسئولیت سایر مشاوران ، اعضای تیم و پیمانکاران

اعضا باید اطمینان حاصل کنند که اطلاعات ارائه شده به مشاوران و پیمانکاران برای اجرای یک پروژه بصورت حرفه‌ای تهیه شده و دقیق است.

تبلیغات

اعضا ممکن است خودشان یا با استفاده از افراد یا سازمان‌هایی که به نمایندگی از آن‌ها عمل می‌کنند تبلیغ کنند؛ تبلیغات باید مطالبی حاوی اظهارات واقعی و حقیقی باشند و قراردادهای کپی‌رایت را نقض نکنند.

سایت انجمن معماران داخلی انگلستان: https://biid.org.uk/