اختصاصی پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی

مترجم: فاطمه میری


نام اثر:  Innovation Lab

معماران:  AIM Architecture

موقعیت اثر: HUIZHOU, CHINA

سال ساخت: ۲۰۱۸

معماران درباره کار خود چنین می‌گویند: یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های صنایع همگامی با سرعت رشد و نوآوری است. Resources Group چین یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های تولیدی چینی با وسعت گسترده و تنوع صنایع است. در کنار Deloitte Greenhouse (فضاهای مطابق آخرین روش‌های علمی برای درمان روان هستند که در سراسر جهان طراحی شده‌اند تا به مشتریان کمک کنند، مشکلات پیچیده خود را برطرف کنند. آنها مجموعه ای از اصول آزمایش شده را به کار می‌گیرند و علوم رفتاری ، تجزیه و تحلیل ، فناوری و تسهیل را با هم ترکیب می‌کنند تا روش‌های سنتی حل مسئله را اصلاح کنند و حتی روش‌های نوینی برای آن خلق کنند.)، هدف آن‌ها فراهم کردن آموزش و دیدگاه‌های خاص آموزش‌دیده شده برای ایجاد راه‌های جدید تفکر و به اشتراک گذاری اطلاعات جدید است. ما به چالش کشیده شدیم تا این دیدگاه بزرگ را در یک فضای محدود سازماندهی کنیم.

آزمایشگاه نوآوری جدید آن‌ها ترکیبی جسورانه از ایده‌ها و فن‌آوری است. در این پروژه جریان‌سازی و انعطاف پذیری یک امر ضروری بود چون این طرح باید با افراد و مفاهیم موجود در آن حرکت کند به طوری که با ایجاد انعطاف پذیری فضایی انواع مختلفی از پارتیشن ها، امکان آموزش گروهی متنوع و موقعیت‌های کارگاهی کوچک فراهم شده.

در جستجوی راه‌حلی برای انعکاس طرز فکر کاربران آینده، توده‌ای را را در فضا قرار دادیم که محیط را با پوسته‌های فولدینگ لغزنده که به سمت بیرون امتداد می‌یابد، سازماندهی کند؛ این بخشی از وظایف سازماندهی فضای اطراف و تسهیل برنامه‌هایی برای ایده‌های نوآورانه است. در حالت بسته، حجم تقریبا ً ساده است؛ یک فضای پیوسته و سیال که اطراف این فضا را در خود پنهان کرده.

این مصالح به صورت عامدانه انتخاب شده اند تا لایه بندی دیجیتالی شده مطالب و برنامه نویسی‌های آینده را منعکس کند. کناره‌های آلومینیوم به یک مرکز داده داخلی مربوط به آینده، هسته فن‌آوری پروژه و مرکز انرژی ، جایی که بازدیدکنندگان می‌توانند شارژ مجدد کنند، باز می‌شوند. این فضا یادآور خلاقیت و نوآوری است که ذهن باز و اندیشمندان پیشرو را دنبال می‌کند. صفحات لمسی بزرگ و تابلوهای متحرک سفید بر روی دیواره‌ای اطراف فضاهای کاری خلاق را تکمیل می‌کنند. طیف وسیعی از سبک‌های مبلمان با قصد انعطاف پذیری در قسمت‌های کارگاه‌، اشتراک گذاری داده و پاتوق‌ها در مناطق رنگی سازماندهی می‌شوند که بازدید کنندگان را در جریان فضا و ایده‌های خود قرار می‌دهند. همچنین آزمایشگاه CR مکانی برای پیشرفت و اکتشاف ایده‌ها، بزرگ و کوچک است که لحظات خصوصی را می‌توان از طریق پرده‌های اطراف ایجاد کرد که به عنوان تقسیم کننده فضا عمل می‌کنند.

نورپردازی در سقف آکوستیک خطی تنظیم شده‌است که با کف آکوستیک و درهای مهر و موم شده کامل درهم پیوسته و لحظاتی برای تفکر و سکوت را تضمین می‌کند. همچنین تعامل بین مهمان و فضا مستقیما از طریق یک صفحه نمایش تعاملی که یک برنامه آموزشی را در بر می‌گیرد، پیش می‌رود. یک دیوار نقطه‌چین بزرگ و برجسته که خواستار توجه بازدیدکنندگان دانشگاه است، هر مهمان را به عنوان بخشی از آزمایشی دعوت می‌کند و آینده او را  پیش‌بینی و تجسم می‌کند.

سایت معمار: http://www.aim-architecture.com/