معماران مدعو به نخستین نمایشگاه مجموعه آثار دفاتر جوان شیراز: در میان کوچه باغ‌های شیراز | خرداد ۱۴۰۰ | شیراز | هتل هما

مجتبی هوشنگیان شیرازی

با حمایت شرکت فنی مهندسی پیرامید

مجتبی هوشنگیان شیرازی، فارق التحصیل دانشگاه آزاد شیراز در مقطع کارشناسی ارشد است. وی فعالیت حرفه ای خود را از ابتدا با اجرای پروژه های طراحی شده توسط تنی چند از معماران شیراز آغاز کرد و سپس دفتر شخصی خود را با نام مشیر تاسیس نمود.

هدف معمار و تیم مشیر، طراحی و ساخت فضاهای استاندارد با کاربری تعریف شده و جملات بی پیرایه و مستقیم در معماری در کنار استفاده از متریال های خالص و در حد توان بدیع است. او همچنین تلاش دارد در اجرای پروژه های خود به صورت مدام نظارت مستقیم داشته باشد.

وی معمولا حس و حال فضای پروژه و نیاز کارفرما را بر مقیاس و یا اهمیت اقتصادی پروژه هایش ارجح می داند و تلاش می کند تا قبل از قوام مطالعاتی به طراحی مبادرات نورزد. دفتر طراحی مشیر،همراهی مهندسین سازه و تاسیسات را در پیشبرد طرح های خود از ارکان مهم می داند.

در زمره فعالیت های این دفتر می توان به طراحی و استاندارد سازی و اجرای تخصصی بیش از ۴۵ باشگاه و کلوپ ورزشی در سراسر ایران اشاره کرد.

از دیگر فعالیت های این دفتر شرکت در مسابقات معماری خارج از کشور است که در بین انها می توان  مدرسه ابتدایی در کشور هایتی، دبیرستان در شهر تورنتو، دهکده ورزشی در تورین ایتالیا و همچنین شهرک زنان سرپرست  خانوار در قندهار افغانستان را نام برد.

از دیگر پروژه های این دفتر، ویلاهای مسکونی متعدد و پروژه های مسکونی و تجاری در سطح شهر شیراز است.

دفتر معماری مشیر، موفق به دریافت چند جایزه در سطح ملی و بین المللی نیز شده است.