این پروژه بصورت اختصاصی در پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی منتشر می‌گردد

شناسنامه پروژه

دفتر/شرکت معماری

نام پروژه:دفتر اسکای روم

کارفرما : شرکت مه بانک فن آوری های پارس

معمار/معماران اصلی: پوریا محروقی

تیم طراحی: متین محروقی – محمد امین نیکزاد – میلاد ناظمی – دیبا احمدزاده

مدیر اجرایی پروژه: پوریا محروقی

تیم اجرایی پروژه: : سعید صفار – میلاد ناظمی – مصطفی مهاجرانی

نوع ساختمان: اداری

متراژ : 670 متر مربع

موقعیت: تهران _ سعادت آباد

وضعیت: بهربرداری

سال طراحی و اجرا: 1400

عکاس : محمد رضا غضنفری – پوریا محروقی

پوریا محروقی

مبانی نظری پروژه

اهداف طراحی و چگونگی رسیدن به آنها :

کارفرما مدیر شرکتی استارت آپی بود که به دنبال فضایی متفاوت با باقی محیط های اداری خشک و بی روح برای کارکنان خود بود . طراحی فضایی با ظرفیت 80 نفر و 25 فضا با کاربری تفاوت و فضاهای مشاعات برای گردهمایی و گپ و گفت بین کارکنان.

چیدمان 25 فضا با کاربری ها و ظرفیت ها و کیفیت فضایی مناسب با روحیه کارکنان یک استارت آپ کار ساده ای نبود سعی شد جدا از چیدمان این فضا ها مشاعاتی متفاوت که تا به حال کمتر حس شده در طراحی ایجاد شود به عنوان مثال فضای اشتراکی که شکل سکو های ورشگاه ها طراحی شد تا کلیه کارمندان بتوانند در یک فضا دور هم جمع شوند و یا برای استراحت کارکنان فضای تراس را با خشت 20 د 20 و چوب ترمو و درختچه های نخل خیزران طراحی کردیم و با سیستم مه پاش که دور سفق تعبیه کردیم باعث شد همیشه تداعی کننده حس بارون و بوی نم خاک و چوب رو در تراس داشته باشیم .

با رنگ بندی مختلف از 7 رنگ در طراحی تونستیم فضایی شاد و پویا و دور از فضاهای خشک و بی روح اداری رو برای کارکنان ایجاد کنیم.
برای لوگو در فیلتر ورودی مجموعه به دنبال المانی متفاوت بودیم که با توجه به کار این استارت آپ تصمیم گرفتیم که به وسیله 600 قطعه چوب و رنگ آنها المانی متفاوت از لوگو رو در فیلتر ورودی طراحی کنیم.
به دلیل پنجره های قدی در سمت جنوب و تابش نور خورشید در طول روز پرده ها رو به صورت عمود محور در عرض های 50 سانت طراحی کردیم تا بتونیم با چرخش در طول روز  نور طبیعی رو به داخل فضا منتقل کنیم ولی از انتقال گرما به داخل فضا جلوگیری کنیم.

نقشه‌ها و دیاگرام‌های پروژه

برای مشاهده‌ی شکل کامل و دانلود تصاویر بر روی آنها کلیک نمایید

تصاویر پروژه

برای مشاهده‌ی شکل کامل و دانلود تصاویر بر روی آنها کلیک نمایید