این پروژه بصورت اختصاصی در پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی منتشر می‌گردد

شناسنامه پروژه

دفتر/شرکت معماری

نام پروژه: ویلا پانو

نوع ساختمان: مسکونی ویلا

دفتر طراحی: دفتر معماری دیوان

تیم طراحی:

نوید تولائی ، آرمین شایانپور ، محمد مهدی شرافت پیما

مساحت پروژه: 370 متر مربع

تاریخ تکمیل طراحی/پروژه: 1402

موقعیت پروژه: چلندر ، مازندران

وضعیت پروژه: ساخته شده

مجری پروژه: دفتر معماری دیوان

مدیر اجرایی: نوید تولائی

مهندس عمران: علی سیدی

مهدس تاسیسات مکانیکی: مهندس صالحی

مهندس تاسیسات الکتریکی: علی زرقانی

عکاس: محمد حسین حمزه لویی

آدرس اینستاگرام دفتر:

@Divan.architects

آدرس اینستاگرام معمار:

@navid.tvl

وبسایت دفتر:

www.divan-co.com

دفتر دیوان

نوید تولائی

مبانی نظری پروژه

ویلا پانو در زمینی به مساحت 420 متر مربع واقع در روستای چلندر استان مازندران ساخته شده است. این ویلا دارای زیر بنایی به مساحت 370 متر مربع در سه طبقه میباشد که در طبقه اول فضای نشیمن، پذیرایی ، آشپزخانه اصلی ، لاندری و اتاق مهمان قرار گرفته و در طبقه دوم سه اتاق خواب و فضای نشیمن خصوصی و همچنین در طبقه سوم که بام این ویلا نیز میباشد فضای آلاچیق و شاه نشین قرار گرفته است.

اصلی ترین چالش در طراحی ویلا پانو وجود حریم ها و عقب نشینی های متعدد از چهار طرف زمین بوده است که فضای مربعی شکل در حدود 150 متر مربع در بخش شمالی زمین را جهت طراحی و ساخت در اختیار قرار میداد که این امر در ابتدا موجب ایجاد محدودیت در رابطه با بهره گیری از تنوع حجمی و ایجاد کیفیت های فضایی گوناگون میشد.

در طراحی ویلا پانو با توجه به موقعییت قرار گیری زمین و نزدیکی آن نسبت به رشته کوه های جنگلی چلندر و دید گسترده ای که در بخش جنوبی ساکنین این ویلا میتوانستن از آن بهره بگیرن ، تمرکز اصلی طراحی بر روی ایجاد کیفیت های فضایی متنوع از جمله فضای باز ، نمیه باز و فضای بسته در سمت جنوبی ویلا قرار گرفت .

جهت برآورده ساختن این کیفیت های مختلف فضایی تلاش شد تا از ارتفاع نیز کمک گرفته شود. به صورتی که در هر طبقه کیفیتی متفاوت را از نظر ابعاد، منظر، امکانات و محرمیت تجربه کنیم.

همچنین در این ویلا در راستای استفاده مناسب از نور خورشید و منظره دلپذیر منطقه، تلاش بر آن شد که مرز میان داخل و خارج با جداره های شفاف به حداقل خود برسد و کاربر بتواند ضمن بهره گیری از فضای داخلی از کیفیت های طبیعی محیط بیرون نیز بهره بگیرد. این موضوع خود را در چیدمان فضایی ویلا پانو نیز نشان میدهد که باعث شده فضا هایی که بیشتر در طول روز از آن ها استفاده میکنیم بیشتر بتوانند از منظر و دید اطراف بهره ببرند. در واقع ویلا پانو مجموعه ای از کیفیت های متنوع میباشد که تلاش دارد تا کاربر خود را در زمان حضور از زندگی شلوغ شهری دور نگاه دارد و لذت از طبیعت زیبای شمال را به در قاب های مختلف به نمایش بگذارد.

نقشه‌ها و دیاگرام‌های پروژه

برای مشاهده‌ی شکل کامل و دانلود تصاویر بر روی آنها کلیک نمایید

تصاویر پروژه

برای مشاهده‌ی شکل کامل و دانلود تصاویر بر روی آنها کلیک نمایید