اختصاصی پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی


مقدمه:

راهنمای مطالعه LEED Green Associate

این راهنما مقدمه‌ای است بر اصول و قواعد ساختمان سبز، مبنای آینده‌ای پایدارتر و منبعی برای قبولی در آزمون LEED Green Associate  است. از این کتاب به عنوان مکمل مطالب آموزشی در کلاس‌ها و همچنین تکمیل دانش شکل گرفته در ذهن شما در این حوزه استفاده می‌شود. کتاب حاضر مفاهیم و استراتژی‌های ساختمان‌های سبز را با استفاده از بهترین و کارآمدترین شیوه‌ها در باب زیست‌محیطی ارائه می‌کند.

این راهنما با فصل‌هایی شامل بررسی اجمالی بر ساختمان‌های سبز و پایداری شروع، با ارائه اطلاعاتی در مورد USGBC، GBCI، LEED و تکامل آنها ادامه یافته و در نهایت، با مروری بر هفت مقوله از لید پایان می‌یابد:

  1. محل و حمل و نقل
  2. سایت‌های پایدار
  3. بهره‌وری آب
  4. انرژی و محیط
  5. مواد و منابع
  6. کیفیت محیطی داخلی
  7. نوآوری در طراحی
  8. اولویت‌های منطقه‌ای

این راهنما شامل بیشتر اطلاعات مورد نیاز برای قبولی در آزمون LEED Green Associate است، اما توصیه می‌شود کتاب راهنمای داوطلبان LEED Green Associate و گزیده‌ی آن نیز مطالعه شود:

  1. مقدمه و بررسی اجمالی – LEED BDC V4 Reference Guide – http://leadinggreen.ca/?p=3051
  2. Leed v4 Green Associate Candidate Handbook – http://leadinggreen.ca/?p=3052

بحث در لید :

> اکنون و قبل از آشنایی بیشتر با لید، آیا مطمئن هستید که این گواهینامه واقعاً ارزنده است؟

دریافت این گواهینامه پروسه‌ای زمان‌بر و هزینه‌بر است و به عنوان مالک ساختمان، احتمالاً هزینه‌های اولیه پروژه شما را افزایش خواهد داد. برای یافتن پاسخ، باید به حقایق زیر توجه شود: از اوایل قرن بیست و یکم، انسان با بحران‌های زیست‌محیطی ناشی از گرم شدن کره زمین، تغییرات آب و هوایی، انقراض گونه‌ها، خشکسالی، سیل و طوفان مواجه بوده است. علاوه بر این، سوخت‌های فسیلی در حال اتمام است، بنابراین ممکن است در آینده نزدیک نتوانیم نیازهای خود را برآورده کنیم. چاره دیگری جز ایجاد سبک پایدارتری از زندگی در جوانب مختلف از جمله محیط‌های انسان‌ساخت (بزرگ‌ترین مصرف‌کننده انرژی) وجود ندارد. لید یک سیستم رتبه‌بندی قانونی و معتبر در زمینه ساختمان‌های سبز است که ایجاد تعهدات زیست‌محیطی در ساختمان‌های دارای گواهینامه را در پی دارد. متخصصان هر بخش باید به خوبی آموزش دیده و به “دانش چگونگی انجام کار” برای رویارویی با چالش‌های مختلف مسلط باشند، این ویژگی همان چیزی است که لید را مهم و ارزشمند می‌کند. این گواهی دانش برترین شیوه‌های صنعتی را در اختیار شما قرار داده و بر اساس دستورالعمل‌ها و استانداردهای سختگیرانه ایجاد شده است. گواهینامه لید تأییدیه واجد شرایط بودن شما در انجام وظیفه است. اهمیت گواهینامه لید از دیدگاه مالکان مختلف متفاوت است، مهم نیست ساختمان شما چقدر سبز است مگر اینکه بتوانید آن را ثابت کنید. ساختمان‌های دارای گواهینامه لید به مدرکی بیشتر از گواهی نیاز ندارند. این یک ساختمان سبز تأیید شده توسط شخصی ثالث است و به این معنی است که شما ساختمانی با بهره‌وری بالا ساخته‌اید که سالم‌ترین محیط را برای ساکنان خود فراهم کرده و تأثیر کمتری بر محیط و منابع طبیعی کره زمین دارد. در قبال ساختن ساختمانی سازگار با محیط‌زیست، این را به تشکر از جامعه خود، کاربران ساختمان و نسل‌های آینده اضافه کنید که مالک ساختمان سبز در ضمن کسب اعتبار و بازارپذیر کردن ساختمان خود، مشوق‌های احتمالی از سوی دولت، کارمندان با کارایی بالاتر و هزینه‌های بهره‌برداری و نگهداری کمتر را کسب خواهد کرد. مالکان نگران هزینه‌های اولیه بالاتر ساختمان‌های سبز هستند، اما مطالعات نشان می‌دهد که با کمک طراحی و ساخت مناسب، هزینه‌های آنها به میزان کمی بالاتر یا با هزینه‌های ساخت ساختمان‌های سنتی برابر است. با نگاهی به بازدهی مالی یک ساختمان سبز و مزایای ذکر شده آن، ساختمان‌های سبز نه تنها از نظر زیست‌محیطی مناسب هستند، بلکه در کوتاه‌مدت و بلندمدت سود بیشتری نیز خواهند داشت. گواهینامه لید استانداردی برای تعریف ساختمان سبز است و تنها نام معتبر در زمینه پایداری محیط‌زیست برای تأیید اعتبار متخصصین این صنعت است.


2                              مقدمه

4                              فصل 1 – ساختمان‌های سبز

13                            فصل 2 – شورای ساختمان سبز ایالات متحده (USGBC)

37                            فصل 3 – فرایند یکپارچه‌سازی (IP)

43                            فصل 4  – محل و حمل و نقل (LT)

52                            فصل 5 – سایت‌های پایدار (SS)

63                            فصل 6 – بهره‌وری آب (WE)

72                            فصل 7 – انرژی و تأثیر آن بر محیط‌زیست و جو (EA)

85                            فصل 8 – مواد و منابع (MR)

95                            فصل 9 – کیفیت محیط داخلی (EQ)

105                          فصل 10 – نوآوری و طراحی (ID)

109                          فصل 11 – اولویت منطقه‌ای (RP)

111                          مطالب اضافه

113                          راهنمای آزمون دانشیار سبز لید

114                           منابع

115                          گزیده ی  استانداردهای مرجع

118                          تأثیر مبردهای HVAC

130                          نمونه سوالات یک بخش از آزمون آنلاین لید

131                          پاسخ نامه تشریحی