این پروژه بصورت اختصاصی در پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی منتشر می‌گردد

شناسنامه پروژه

دفتر/شرکت معماری

نام پروژه: مطب دندانپزشکی
آدرس دقیق پروژه:  رشت چهار راه گلسار خیابان نواب ساختمان پزشکان پارسا
مشاور و یا دفتر معماری: گروه معماری روشن
معمار / معماران مسئول: روناک روشن
تیم ارائه: مه آذر پولاب – سعیدحقدوست –
مساحت کل ساخته شده: ۶۵متر مربع
نوع ساختمان: درمانی تجاری
مشاور تاسیسات الکتریکی: حامد دائمی
مشاور تاسیسات مکانیکی: سعید بابایی
شرکت سازنده/ اجرا : گروه معماری روشن
مدیر اجرایی پروژه: روناک روشن
تیم اجرایی پروژه: نجار:مرتضی هوشیار
پیمانکار: روناک روشن
طراح سه بعدی  : سعید حق دوست – مه آذر پولاب
گرافیست: احمد مومن نیا
متریال های اصلی: کناف ام دی اف
کارفرما: دکتر پدارم جاویدی
بودجه: ( ریال و  دلار آمریکا) پنج میلیارد ریال
عکاس / عکاسان: استودیو دید

روناک روشن

نام شرکت مشاور / دفتر معماری گروه معماری روشن
نام مدیر عامل/ هیئت مدیره روناک روشن
آدرس شرکت: اگیلان ، رشت
شماره تلفن همراه مدیرعامل ۰۹۱۱۶۱۶۲۶۰۳
اینستاگرام گروه:Ronak.architecture.group
اينستاگرام معمار: Ronak.roshan­_g

مبانی نظری پروژه

ترکیب رنگ ها باعث ایجاد سکونت، رشد و احساسات درونی در انسان می شود. کاری که در برخورد اولیه با این پروژه به عنوان رکن اصلی قرار داده ایم، با در نظر گرفتن اولویت بندی کاربر در این فضا، مشخصه ای ماندگار و در عین حال ایستا شکل می گیرد، ویژگی که در آن دیده نمی شود. حالت قبلی و استفاده از فضا. نبود

یک واحد تجاری به مساحت 58 متر مربع در یک ساختمان 5 طبقه که نمونه ساختمان پزشک است دارای دو اتاق و یک اتاق نشیمن با سرویس بهداشتی و یک آشپزخانه کوچک می باشد. یکی از مهم ترین چالش های ما موانع پوسته داخلی فضا بود که با ستون های 40*40 و ابعاد مشابه در طراحی این گونه کاربری ها با مقوله درمانی شکل گرفت، جدای از اینکه باید تجهیزات تخصصی ایجاد شود. گردش با توجه به استفاده و در نظر گرفتن سایر کاربرانی که اغلب بین 15 تا 25 سال سن دارند در این پروژه بسیار مهم است.

فضای نشیمن را به سه قسمت تقسیم کردیم، دو قسمت برای بازدیدکنندگان و یک قسمت برای پذیرایی و میز پذیرایی. . با توجه به فرم و مبلمان اولیه، یک پوسته فرم کاربردی که شامل ستون ها و ستون و در فضای نشیمن تعبیه شده است به همراه چند صندلی تکی در فضا طراحی شد که به کاربران حق انتخاب برای نشستن در فضای مجزا را می دهد. .

درب اتاق ها بدون فرم برای حفظ یکپارچگی انتخاب و اجرا شد. یکی از اتاق ها مستر بود که با نصب تجهیزات دندانپزشکی ویونیت به همراه فضای کار تبدیل به اتاق معاینه پزشک شد. اتاق دیگر با اضافه شدن تجهیزات و یونیت های دندانپزشکی و داشتن کمدهای بیشتر فضای درمان اصلی را تشکیل می داد.

پالت رنگ پرانرژی طرح شامل رنگ های آبی و قرمز به همراه ترکیب خنثی خاکستری با میزان روشنایی مناسب پخش شده در تمامی فضاها می باشد. پالت رنگ با توجه به میزان روشنایی و با توجه به کاربرد هر رنگ استفاده شد تا ما را به ویژگی های مورد نظر برساند. دیوارهای خاکستری با پوست آبی روی آنها به همراه نقاط نشیمن و قسمتی از فرم که با رنگ قرمز مشخص شده است، نه تنها فضای نشیمن را پویا می کند، بلکه با این همراهی در فرم، به ایستایی نیز اشاره دارد. بازی رنگ ها در اتاق ها. تمدید شد و تمام مبلمان را پوشاند. قرار دادن کاربر در یک محیط درمانی متفاوت از آنچه که تجربه کرده بود.

نقشه‌ها و دیاگرام‌های پروژه

برای مشاهده‌ی شکل کامل و دانلود تصاویر بر روی آنها کلیک نمایید

تصاویر پروژه

برای مشاهده‌ی شکل کامل و دانلود تصاویر بر روی آنها کلیک نمایید