اختصاصی پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی

آناهیتا شهیم


پروژه : مرکز نوآوری تخصصی دانشکده نساجی دانشگاه امیرکبیر

طراح : بهنام میرانیان – شرکت پناه

تیم طراحی : منا افروغ – احمدرضا خداکرم – سیامک غفوری

اجرا: مهدی رضایی

سال ساخت : 1398

محل پروژه : تهران، دانشگاه امیرکبیر

شرکت پناه با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه، مراکز نوآوری تخصصی در دانشگاه‌ها را به طراحی و اجرا می رساند، که مهم‌ترین قسمت آن طراحی فضای کار اشتراکی در این پروژه‌ها است. نیاز اتصال و ارتباط دادن فضای دانشگاه و صنعت امری لازم است. هدف اصلی این فضاها ایجاد زمینه لازم برای کار کردن، همچنین ایده پردازی، به اشتراک گذاشتن ایده‌های افراد مختلف و دعوت شرکت‌ها به دانشگاه‌هاست.

در این راستا مجموعه پروژه‌هایی پیوسته در دانشکده‌های مختلف امیرکبیر طراحی شده است که از میان آن‌ها اجرای دانشکده برق و مکانیک، نساجی و دانشکده مهندسی پزشکی به اتمام رسیده است و دانشکده عمران، پلیمر و هوافضا در حال اجرا می باشند. در ادامه همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه ها در رابطه با ایجاد فضاهای نوآوری و کار اشتراکی در دانشکده نساجی امیرکبیر این فضا طراحی و اجرا شد. فضای کار، فضای خصوصی و جلسات، فضای استراحت، سه نوع فضای مورد نیاز پروژه بود.

فضای بزرگ در انتهای پروژه به فضای کار اختصاص داده شد و برای سه نوع فضای باقی مانده از تداخل سه باکس استفاده شده است. دو باکس برای جلسات و یک باکس برای فضای استراحت و تعامل افراد باهم است.

سایت :www.panahco.com