اختصاصی پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی


شناسنامه پروژه

طراح:  ندا میرانی

کارفرما: آقای یحیی پور- فروشگاه لباس فیمس

مجری: میلاد عابدینی

اجراى جزييات فلزى: محمد صادقى، على مهرزاد

اجراى جزييات چوبى: شاهين بخشى

تاسيسات برقى: محمد صالحى، مهدى منصور كيا

نورپردازى: شرکت رسالايت، تابش مدرن

اجرای رنگ و میکروسمنت: مرتضی هادیپور، شرکت فیروزه فام

تاسيسات داكت اسپليت: ماكان بشيرى ( تهويه مهابنا)

اجراى گرافيك مجموعه و طراحى لوگو: آرمين سرائى

‏عكاسى: بنيامين جهانشاهى

موقعيت: مازندران، رامسر

متراژ: ٣٠٠ متر مربع

مبانی نظری

در طراحى اين فروشگاه عواملى مثل “اجاره اى بودن ملك”، “نياز به تنوع پذيرى در چيدمان” و “امكان گسترش لاين هاى فروش در آينده”، سه فاكتور مهم و نيازمند توجه بودند. برآيند اين عوامل يك خط فكرى واضح و روشنى را بر مبناى ” انعطاف پذيرى” در پروژه مشخص ميكرد.

به همين منظور بر مبناى دسته بندى نوع پوشاك و اجناس قابل فروش، ٣ تيپ مدول انعطاف پذير و متحرك با نام های T01، T02،T03   به گونه‌ای طراحی شده‌اند که «امکان تغییر کاربری»، «تولید مجدد»، «تغییر مکان» و «ایجاد فضای بصری متنوع برای مشتریان» را با سرعت بالاتر در اختیار کاربر خود قرار دهند. مدول ها همچنین دارای فریم های کشویی نمایش محصول هستند که در صورت عدم استفاده می‌توانند به داخل بروند و برای نگهداری وسایل استفاده شوند.

استفاده از متریال نسبتا ارزان قیمت OSB  با تکسچر چوبی آن برای پوشش کلی مدول ها و ساخت سایر فریم های آویز لباس و وسایل از جنس فلز و به رنگ سبز پالت رنگی مشخصی در فضا ایجاد کرد.  این کد رنگی در حقیقت به عنوان رنگ اصلی شناسایی برند نیز به کار گرفته شد.

تمامی تاسیسات و سازه ی سقف به صورت نمایان نگه داشته شد تا با روحیه ی کلی فضا هماهنگی بیشتری ایجاد شود. در بخش انتهایی سالن، اتاق پرو خانم ها و آقایان قرار گرفت و از بخش بالایی یکی از آن ها نیز به منظور انبار وسایل فروشگاه استفاده شد. بخش هایی همچون فضای ناهارخوری و آشپزخانه ای کوچک و همینطور سرویس بهداشتی نیز به منظور استفاده ی کارکنان در زون سمت راست فروشگاه شکل گرفت و از طریق در آکاردئونی فلزی از زون فروش جدا شد.