اختصاصی پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی

نویسنده: الهام نظری (برند طلا و جواهرات شانلی)


مسجد«کتشاوه» از قدیمی ترین و مشهورترین مساجد تاریخی الجزائر است که این مسجد دارای ترکیبی از معماری رومانی و عربی و ترکی است.

در زمان عثمانیها سال 1612میلادی ساخته شده است، برای مدتی پس از حمله فرانسه توسط یک ژنرال قرآنها از مساجد خارج و آتش کشیده شد و سپس تبدیل به کلیسا شد. پس از صد سال از اشغالگری فرانسه، کلیسا، به مسجد تبدیل شد و در سال 1962 میلادی مردم  اولین نماز جمعه را در این مسجد اقامه کردند.

شبستان مسجد با رنگ روشن مزین شده است و شکوه و عظمت مسجد را صد چندان کرده است…ورودی این شبستان بروی صدف که مظهر پاکی و زیبایی هست با هنر کاروینگ به نمایش در آمده است ‌. این آثار در نمایشگاه مربوط به الجزایر در سال ۱۳۹۸ واقع در موزه بانک ملی به نمایش گذاشته شد .


الهام‌ نظری ، معمار و عضو سازمان نظام مهندسی استان‌ تهران
دارای پروانه پایه دو طراحی ، نظارت ،اجرا از سازمان نظام مهندسی
 کارشناس سنگهای رنگی و جواهر از دانشگاه اتحادیه طلا و جواهر
صاحب امتیاز برند شانلی

تلفن: 26720329 ،09126016022

shaneli.gallery@

بیوگرافی به نقل از هنرمند:
” می‌شود گفت که عمق فکری یک آرشیتکت، روانشناسی راجع به موضوعی است که قرار است خلق نماید. در واقع نقطه متمایز او با دیگران نوع نگرش وی به محیط پیرامونش است که میباست چه در زندگی شخصی و چه در حرفه کاری او نمایان باشد. در کنار حرفه معماری؛ علاقه ام به  سنگها و کشف رموز عجایب آنها مرا بر آن داشت تا دوره کارشناسی سنگهای رنگی و گوهرهای قیمتی را طی کنم و بعد از طی این  دوره به وجوه مشترک زیادی بین سنگها و خلقشان در معماری رسیدم. سپس به طراحی در جواهرات و خلق آنها پرداختم. از آنجاییکه آثار برجسته معماری نیز در تاریخ ما به وفور دیده میشود ، کششم را دوچندان کرد بطوریکه تحقیقاتم را در رابطه با معماری جهان گسترده تر کردم و با تفکیک گوهرها روز به روز به هدفم نزدیکتر شدم. اولین مقاله خودم را تحت عنوان اعجاز سنگهای قیمتی، فرم ‌و نهادینه کردن آنها در نقشینه های ایرانی بعنوان جم تراپی و اثرات ماورایی آن در اولین و تنهاترین نشریه تخصصی طلا و جواهر ارایه دادم. بعد از آن مقالات متعدد و خلق آثار جدیدتری تحت عنوان برند شانلی داشته ام. امیدوارم‌ بتوانم با خلق چنین آثاری سهم بزرگی به شناساندن آثار باستانی بخصوص ایرانی به عموم مردم داشته باشم. “