اختصاصی پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی

مترجم : آناهیتا شهیم


نام پروژه : contradictory beauty

طراح : Yeon Jinyeong

سال ساخت : 2020

این مجموعه شامل یک سری صندلی و چارپایه ی درهم برهم است که توسط طراح اهل کره‌ی جنوبی ، یون جین یونگ ، از آلومینیوم آنودایز* شده ساخته شده است.

در این مجموعه طراح قصد دارد تا به کشف “زیبایی متناقض” چیزهایی بپردازد که مورد سوءاستفاده قرار گرفته اند. او از صندلی خود استفاده کرد تا نشان دهد چگونه اشیاء می توانند ، حتی در شرایط نامناسب ، به اهداف خود دست یابند.

این طراح مستقر در سئول ، پیش از آنودایز کردن لوله ها‌ی آلومینیومی ، به آن ها ضربه و سمباده زد ، آن‌ها را تا کرد و جوش داد تا به هر قطعه پایانی پر جنب و جوش دهد.

جین یونگ توضیح می‌دهد: “ما به راحتی از اشیاء و افراد سوء‌استفاده می کنیم. من می خواستم تصویری از خودمان را ، هنگامی که از چیزی انتقاد و سوء‌استفاده می‌کنیم به تصویر بکشم اما با آلومینیوم های آنودایز شده.”

وی ادامه داد: “لوله‌های آلومینیومی که با روش‌های سادیستی تغییر شکل داده شده‌اند به راحتی قابل برگشت نیستند و شکل تغییر یافته را نمی توان پس گرفت و جبران کرد.”

طراح تصمیم می گیرد این ایده را به شما منتقل کند که اگرچه مردم سعی در پنهان کردن دارند اما ممکن نیست بتوانند دردهای خویش را پنهان کنند.

جین یانگ افزود: “من به چیزهایی که فرومایه و ضعیف هستند علاقه مند هستم.آنچه دور انداخته شده و یا هدر رفته می تواند تبدیل به مواد خوب و مفیدی شود.”

وی ادامه داد: “سبک کار من ایجاد مبلمان با انواع متریال‌هاست – در نتیجه از دیدگاه من هر چیزی می‌تواند زیبایی منحصر بفرد خود را داشته باشد. حتی با وجود آسیب‌دیدگی ، صندلی ها قادر به انجام عملکرد معمول خود هستند.”

در نهایت جین یئونگ توضیح داد: “شما می‌توانید بنشینید و از صندلی استفاده کنید ، اما هرگز راحت نخواهید بود. در این روش طراحی ، من فکر می‌کنم داستان ، در مورد زیبایی متناقض من کامل بیان شده است.”

* یک فرایند الکتروشیمیایی که مقاومت آلومینیوم را افزایش می‌دهد.