اختصاصی پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی
درباره ما
هدف:
به استناد مادة 131قانون كار جمهوري اسلامي ايران و در اجراي آيين نامه انجمن هاي صنفي و كانون هاي مربوط و به
منظور حفظ حقوق و منافع مشروع و قانوني و بهبود وضع اقتصادي شاغلان و فعالان شغلي كه خود متضمن حفظ منافع جامعه
نيز باشد ؛ انجمن صنفي طراحان و معماران داخلي شيراز تاسيس گرديده است.
ماده 1 وظايف اساسي و عام انجمن صنفي:
- كوشش در جهت استيفاي حقوق و خواسته هاي مشروع و قانوني اعضا از طريق ايجاد زمينه هاي مساعد به منظور نيل به اهداف انجمن.
- برنامه ريزي و پي گيري در ارتقاي سطح مهارت اعضا
- تلاش براي آموزش فرهنگي و اجتماعي اعضا به منظور ارتقاي سطح آگاهي هاي لازم در شناخت و تامين حقوق اعضا
- تلاش در بررسي و تحقيق در خصوص مشكلات ، نارسايي هاي اقتصادي ، مهارتي ، افزايش بهره وري و ارايه پيشنهادات به اعضا ، مديران و مسوولان مربوط.
- جمع آوري اطلاعات ، بررسي و تحقيق درباره مشكلات ، شناخت نيازها و اولويت ها.
- همكاري با وزارت تعاون ، كار و رفاه اجتماعي در جهت شناخت بهتر مشكلات اعضا و اجراي قانون كار.
- حمايت و دفاع از حقوق و منافع صنفي و حرفهاي اعضا از طريق ارايه پيشنهاد و جلب پشتيباني مراجع و سازمانهاي دولتي و ملي.
- شركت در مذاكرات حرفه اي با ساير سازمانهاي كارگري ذيربط مشمول قانون و انعقاد پيمان هاي دسته جمعي با سازمان هاي كارفرمايي.
- پيوستن به انجمن هاي صنفي همگن به منظور تشكيل يا عضويت در كانون با رعايت مقررات قانوني.
- فعاليت مشترک با كانون انجمن هاي صنفي مربوط در حدود قوانين و مقررات كشور.
- همكاري با ساير تشكل هاي صنفي مربوط و انجام ساير وظايف و اختياراتي كه به موجب مقررات قانوني بر عهدة انجمن هاي صنفي قرار داده شده يا خواهد شد.
ماده 2 وظايف اختصاصي انجمن صنفي:
- ساماندهي افراد متخصص وشاغل در حوزه معماري داخلي به منظور خدمات بهتر به اين عزيزان
- ارتقا سطح دانش و مهارتهاي لازمه اعضا از طريق برگزاري دوره ، نشست و سمينار هاي علمي
- بهبود و كمك به بالا بردن سطح خدمات ارائه شده به جامعه هدف و مشتريان
- جلب حمايت هاي مختلف دولتي، غير دولتي و بين المللي به منظور توسعه ظرفيتهاي موجود در عرصه معماري داخلي بصورت سازمان يافته
- تعريف و تشكيل كميسيون ها ( كميسيون علمي ، كميسيون حقوقي ، كميسيون خدمات رفاهي) دستور العمل ها و رويه هاي استاندارد به منظور بهبود كيفيت خدمات ارائه شده
- طبق قوانين و مقررات جاري كشور
چرا عضو ما بشید؟
- آشنایی با شرایط ورود به حرفه و بازار کار تخصصی معماری داخلی
- بهره مندی از تخفیفات و خدمات ویژه تولیدکنندگان ، واردکنندگان و نمایندگی های فروش متریال
- آشنایی با بروزترین و کاربردی ترین متریال های بازار کار
- تخفیفات ویژه دوره های آموزشی ، سمینارها و نشست های تخصصی معماری داخلی یا ورکشاپ های تخصصی آمادگی آزمون های نظام مهندسی
- استفاده از دفتر انجمن با شرایط ویژه به عنوان محل عقد قرار داد با کارفرما ( ویژه اعضایی که بصورت فیلنسر و آزاد مشغول به فعالیت می باشند)
- استفاده ازخدمات رفاهی انجمن
- حمایت انجمن از اعضا برای شرکت در فستیوال ها م، جشنواره ها و نمایشگاه های تخصصی معماری داخلی
- همکاری با ارگانها ، ادارات ، اصناف ، اتحادیه ها ، انجمن ها و شرکت های مختلف جهت ایجاد فرصت اشتغال برای اعضای فعال و حرفه ای انجمن
- ایجاد بستر کارآموزی تخصصی معماری داخلی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان یا متقاضیان ورود ب حرفه در این رشته
شرايط عضويت، تعليق، سلب عضويت و منابع مالي انجمن صنفي
ماده 1 شرايط عضويت:
كليه كارگران مشمول قانون كار واجد شرايط زير ميتوانند به عضويت اين انجمن صنفي درآيند:
- تابعيت ايران
- شاغل در كارگاه / حرفه / صنعت با ارائه گواهي معتبر فني و حرفه اي يا گواهي احراز هويت شغلي از محل اشتغال
– دارندگان رزومه شغلي مستند فعاليت در حوزه هاي مختلف معماري داخلي ( فارغ از در نظر گرفتن رشته تحصيلي )
– مهندسين معمار داخلي و مهندسين معماري و فعالان شغلي تجربي
– فارغ التحصيلان رشته معماري داخلي و معماري با ارايه مدارک شناسايي معتبر شامل مدرک تحصيلي معماري داخلي قابل استعلام يا گواهي اشتغال بتحصيل در رشته - نداشتن محكوميت كيفري مؤثر در محروميت از حقوق اجتماعي.
- قبول و تعهد اجراي مقررات اين اساسنامه و تصميمات و مصوبات قانوني اركان انجمن.
- پرداخت وروديه وهمچنين پرداخت حق عضويت به طور مرتب.
تبصره 1 كليه واجدان شرايط ميتوانند آزادانه عضويت انجمن صنفي را بپذيرند و هيچ كس را نميتوان به قبول عضويت در انجمن صنفي مجبور يا از قبول عضويت آن منع نمود.
تبصره 2 شكايت در خصوص عدم پذيرش عضويت متقاضيان به دليل عدم احراز شرايط عضويت توسط هيات مديره و يا
تعليق عضويت اعضا توسط بازرس /بازرسان در اولين جلسه مجمع عمومي مطرح مي شود و تصميمات مجمع در اين زمينه
قطعي است.
تبصره 3 در صورتي كه هر يك از اعضا شرايط عضويت انجمن صنفي را از دست دهد ؛ از عضويت در انجمن صنفي مستعفيشناخته مي شود ، ليكن ملزم به انجام تعهدات قبلي است.
تبصره 4 مبالغي كه به عنوان وروديه و حق عضويت دريافت ميشود؛ قابل استرداد نيست.
تبصره 5 در انجمن صنفي ملاک و اولويت رسته شغلي معماري داخلي مي باشد
ماده 2 موارد تعليق يا محروميت از عضويت انجمن صنفي:
- عدم پرداخت به موقع حق عضويت تعيين شده با توجه به ماده 9اساسنامه (با اعلام مسوولان مالي انجمن صنفي).
- عدم رعايت مفاد اين اساسنامه و توصيه ها و تصميمات قانوني هريك از اركان انجمن صنفي (با اعلام هيأت مديره انجمن).
- از دست دادن شرايط مندرج در ماده 5اين اساسنامه.
- آراي قطعي صادره از سوي مراجع قضايي كشور.
تبصره – در موارد بندهاي 1و 2 عضويت شخص مورد نظر تا تشكيل مجمع عمومي به حالت تعليق درآيد وتا رفع تعليق ، درمجمع عمومي حق راي نخواهد داشت.
– چنان چه هر يك از اعضا در مدت حداكثر 3ماه بعد از موعد مقرر از پرداخت حق عضويت خودداري نمايد ، از طرف خزانه دار به وي اخطار كتبي داده ميشود . چنانچه از تاريخ اخطار، حداكثر ظرف يك ماه بدون عذر موجه اقدام به پرداخت حق عضويت عقب افتاده ننمايد ، با تصويب هيات مديره، عضويت شخص مذكور در انجمن صنفي، به حالت تعليق در مي آيد . اخراج يا قبول مجدد عضويت آنان از اختيارات مجمع عمومي عادي ميباشد.
تبصره – تشخيص موجه بودن عذر اعضاي مورد نظر ، با هيأت مديره خواهد بود.
ماده 3 منابع مالي انجمن صنفي:
الف – وروديه براي هر عضو كه فقط براي يك باردريافت ميگردد و مبلغ آن توسط مجمع عمومي عادي معين مي گردد به رقم سیصد هزار تومان
ب – حق عضويت ماهيانه/ ساليانه كه مبلغ آن توسط مجمع عمومي عادي معين مي گردد . به رقم چهارصد هزار تومان ساليانه
ج – كمكهاي مالي داوطلبانه اعضا در حد توانايي به اختيار كمك دهنده.
د – ساير منابع قانوني ديگر به گونه اي كه مطابق قوانين و مقررات كشور تشكل را داراي ماهيت انتفاعي ننمايد.
تبصره 1 قبول و دريافت كمكهاي مالي از ساير اشخاص حقيقي و حقوقي غير عضو منوط است به اطلاع كتبي به وزارت تعاون ، كار و رفاه اجتماعي.