اختصاصی پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی


بنای موجود :برج بام کامرانیه واقع در خیابان کامرانیه شمالی

پروژه مذکوربه صورت کاملا مسطح و سقف کاذب (کناف) در راستای طراحی شوروم تجهیزات آشپزخانه به تیم طراحی محول گردید.

واحد تحویل داده شده از 3 طرف دارای جداره های کاملا شیشهای است که این موضوع خود چالشی برای این پروژه محسوب میگردید.

چرا که تابش نور به روی اجناس و کابینت ها در طولانی مدت مساله ای مهم تلقی میگردید.

از طرفی برای کارفرمای این مجموعه پوشانیده شدن این جداره ها مد نظر نبود چرا که قرارگیری تعداد بیشتر اجناس در اولویت این پروژه قرار داشت.

در این شوروم قرار به جانمایی سه برند تخصصی جهانی در حوزه ی تجهیزات آشپزخانه در سه آشپزخانه ی جداگانه مطرح گردید.

لذا طراحی این سه برند در سه سطح با توجه به کیفیت و قیمت تقسیم بندی شدند.

سطح 1:محصول لاکچری و تاپ مجموعه  top luxury

سطح 2: محصول HIQU

سطح 3:exellent

از آنجایی که حوزه هدف این مجموعه برج سازان سطح 1 تهران می بود ایده ی

مد نظر قرار گرفت با این تفاوت که طبق تحقیقات صورت گرفته اکثر ایرانیان تمایل به راست گردی دارند برندهای سطح 1و2 که بیشترین مخاطبان را داشتند در سمت راست جانمایی گردیدند.

سطح شماره 1  در جایی از پلان که در عقب نشینی قرار گرفته است جانمایی گردید که در موقع بازدید هر مخاطبی وارد آن فضا نگردد در عین اینکه مخاطب را به خرید محصول خاص و دست نیافتنی تر ترغیب نماید.لذا برای ترغیب این حس تنها قسمت رنگی مجموعه که از جنس ورق های چوب طبیعی با رنگ طبیعی آن است،استفاده گردید.

متریال چوب با توجه به استفاده ی آن در تمام فروشگاه های جهانی برند سطح 1 انتخاب گردید.در عین حال از تنه های طبیعی درخت برای تداعی کنندگی این جنس طبیعی استفاده شده است.

موضوع حائز اهمیت در این پروژه ترکیب red curpet  و اوریگامی می باشد کهمنجر به امتداد کف روی دیوار متحرک و سقف میباشد که اتصال این سیر بصری توسط رنگ مشکی و لاین لایت های این سطح صورت پذیرفت.

برای حفظ بهترین دید بصری این برج که پنجره های جنوبی تین واحد محسوب می شد،قسمت  VIP  را با دیواری که 360 درجه قابلیت چرخش دارد جدا گردیده است.این دیوار قابلیت انعطاف پذیری به فضا و عدم محصور شدن پنجره ی جبهه ی جنوبی برای کل مجموعه ، قابلیت کاربرد  TV در هر دو فضای مجموعه را امکان پذیر نمود.که خود نقطه ی عطفی در این پروژه می باشد.

قبل از مداخله

دیاگرامها

بعد از مداخله