اختصاصی پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی

مترجم: فاطمه میری


نام اثر: Smooth Wall House

معماران: suzuki architects

موقعیت اثر: Tokyo, Japan

سال ساخت: 2019

معماران درباره کار خود چنین می‌گویند:” برای نوسازی آپارتمان، کارفرما درخواست یک فضای باز و روشن به عنوان خانه دومی برای استودیو و گالری کرد. ما با دو مشکل طراحی روبرو شدیم. اول، به خاطر پلان کشیده و باریک که بر استفاده موثر از فضا تاکید داشت، ورودی تاریکی ایجاد شده‌بود. دوم، پنجره‌ها قابل تغییر نیستند زیرا آنها به عنوان یک کلیت خاص متعلق به ساختمان به حساب می‌آیند و همین امر ایجاد احساسی از فضای باز را دشوار می‌کرد.

ما با نصب یک دیوار چوبی خمیده در طول آپارتمان از ورودی تا بالکن و همچنین استفاده از دیواری با سطح صیقلی که عناصر خارجی را در داخل بازتاب می‌دهد، فضا را باز و روشن کردیم. در قسمت اتاق نشیمن، سطح دیوار از چوب سه لایه از جنس زیرفون با یک براق‌کننده سطح برای بازتاب‌پذیری ساخته شده است. نور خورشید و مناظر بیرونی بر روی چوب بازتاب می‌شود و آن را به سطحی انتزاعی تبدیل کند که به راحتی در زندگی روزمره درک می‌شود و حس محیط بیرونی را در داخل ایجاد می‌کند.

در سمت اتاق‌خواب، دیوار با پوششی غیر انعکاسی تمام شده‌است. درب شیشه‌ایِ کوچک و هلالی که به اتاق‌خواب می‌رود اطلاعات بصری  به بیرون را محدود می‌کند و به آرام شدن فضا کمک می‌کند. اگرچه آپارتمان‌هایی از این دست تمایل به قطع ارتباطشان نسبت به فضای بیرونی دارند اما ما نشانه‌های مربوط به دنیای بیرونی را برای ایجاد فضایی که ساکنان بتوانند در ارتباط با محیط بیرون زندگی کنند، ایجاد کردیم.”

سایت معمار: http://suzuki-a.com/