اختصاصی پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی

مترجم:فاطمه میری


نام اثر: RP Sanjiv Goenka Group Corporate Office

نام معمار: Abin Design Studio

موقعیت اثر: KOLKATA, INDIA

سال ساخت: 2020

 

معماران درباره کار خود چنین می‌گویند:” شرکت Corporate به عنوان پیشگامی مجرب در صنایع دستی با روایت فرازمانی شروع به کار کرده‌است. شرکت قصد پدید آوردن فضایی از برابری اخلاقی داشت که کارفرما این را موهبتی برای فراتر رفتن از مرزهای “ظرف” و “محتوا” میدانست. کارفرما یک حامی مشتاق هنر و گردآورنده‌ای پرذوق است، بدین خاطر این طراحی نیاز به ترکیب دفاتر کاری با انگاره‌ای از یک موزه معاصر داشت؛ درنتیجه این فضا به طور خاص برای قرار دادن آثار باستانی و آرمانهای انسانی و همچنین محیطی برای کار طراحی شده است.

هسته مرکزی به فضاهای چند وجهی تقسیم می‌شود و با پرکردن نور طبیعی در طول تالار مرکزی، فضاهای کاری سیستماتیک را به صورت عمودی همانطور که در سلسله مراتب ادارات مورد نیاز است، تفکیک می‌کند. اگر چه فضاهای اداری از لحاظ فیزیکی برای توجیه کارآیی عملکرد از هم جدا شده اند، اما این فضاها از نظر بصری فراتر از مرز‌ محیط‌های بسته اداری به هم متصل هستند و همواره کارکنان در این فضاها هنر و زندگی را به واسطه دسترسی و مالکیت همراه با حسی از افتخار بزرگ و محترم می‌شمارند.

فضا بازی‌ای از عناصر تاریخی همراه با صمیمیتی بی‌آلایش است که با ترکیب رنگی چیره بر محیط و همراه با عناصر مرکزی بزرگ‌تر از مقیاس برای ورودی تالار مرکزی اجرا شده‌است. این طرح یادآور رودخانه “” Ghat  از کشور است؛ مکانی که منجر به مناره‌های مخروطی و محل حکمت جمعی که در آن زندگی با معنویت می‌پیوندد.

پله‌های بزرگ که به تالار مرکزی می‌رسد، مالکیت مجموعه‌های ارزشمند هنری را که به قفسه‌های کتابخانه منتهی می‌شد و شامل گنجینه‌های ارزشمند ادبی است، اعلام می‌کند. همچنین چالش «نمایش محتوا» با استفاده از پارتیشن‌های بین چندین اتاق کنفرانس که به عنوان قفسه‌های کتابخانه تصور شده اند، برطرف شده است.

سایت معمار: http://www.abindesignstudio.com/