اختصاصی پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی

مترجم: مونا لطفی


موقعیت: New York- United State

طراح: BoND studio

سال: 2020

فریم های چوبی، مکان های پیرایش متحرک و گیاهان سرسبز آیتم های کلیدی جهت تشویق رعایت فاصله اجتماعی است که توسط استدیو محلی BoND در طول همه گیری ویروس کرونا برای سالنی در نیویورک طراحی شده است. این استدیو معماری به سرپرستی Noam Dvir و Daniel Rauchwerger کار طراحی سالن آرایشی را در ماه ژانویه درست چند ماه قبل از شروع قرنطینه ها آغاز کرد.

طراح عنوان می کند: بعد از شروع همه گیری، به پیشنهاد معاران بنا شد با ایجاد فاصله دو متری بین مشتریان طراحی متناسب با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا شود. در چند ماه گذشته شاهد مشخص شدن مرزهای فاصله اجتماعی با چسباندن برچسب هایی روی زمین و استفاده از طناب ها برای جدا کردن مردم بوده ایم، ما در طراحی این سالن از ابزارهای زیباشناسی همچون گیاهان، قاب های چوبی و نورها جهت مشخص کردن نقاط و فاصله گذاری بهره برده ایم. استفاده از کف پوش های چوبی سیاه رنگ، دیوار ها و سقف های رنگ شده به رنگ روشن، از دیگر نکات برجسته در این طراحی است.

قبل از ورود به سالن اصلی در یک راهرو مخصوص، مشتریان با تجهیزات مراقبتی همچون سنجش دمای بدن چک شده و سرویس بهداشتی جهت شستن دست ها تعبیه شده است. بخش بعدی سالن انتظار است و با نرده های چوبی از سالن مجزا شده و تنها یک نفر اجازه نشتن در آن فضا را دارد. در سالن اصلی، مکان های پیرایش متحرک شامل آینه های قوس دار با قاب های برنزی سوار شده بر پایه مرمر و صندلی ها طوری طراحی شده که قابل حمل و فاصله گذاری تا دو متر بین مشتریان هستند. گیاهان با گلدان های بزرگ از دیگر آیتم های مورد استفاده برای فاصله گذاری اجتماعی محسوب می شود. دیوار نمایی با طرحی از هنرمند فرانسوی Henry Matisse یر دیوار به چشم میخورد. در بخش پشتی سالن میز نهارخوری چوبی برای قسمت مشاوره در نظر گرفته شده است که در هر زمان تنها یک مشتری به همراه آرایشگر اجازه حضور دارند. و یک لوستر از کاغذ برنج از برند Hay Lighting و دیوار کوب ها از برند CB2 برای نور پردازی این محل در نظر گرفته شده است.