اختصاصی پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی


این خانه در تایوان با طراحی درونگرا و ایجاد یک باغ ذن در درون خود مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است.

این اقامتگاه 6،600 فوت مربعی ، برای یک خانواده ، با نام مستعار خانه ، طبیعتی دوگانه دارد. ای پروژه از بیرون همچون قلعه ای بتنی با حداقل تخلخل اما در واقع در قلب و داخل خود یک حیاط مرکزیروحانی دارد. هر اتاق خانه منظره ای به این پناهگاه خصوصی دارد و در برخی فضاها نیز دیوارهای شیشه ای تمام قد- که برخی از آنها برای دسترسی به عرشه ها یا بالکن ها باز می شوند – چشم اندازی به باغ درون دارند.

باغ ذن طبقه زیرزمینی حیاط گره ای ذهنی و معنوی به ژاپن دارد. جایی که صاحب خانه زمانی زندگی در آنجا زندگی میکرد. از بعد معماری پروژه بدلیل توجه به هندسه نسخه ای ایده آل یا حتی بهشتی محسوب میشود. یک درخت کاج مجسمه ای در مرکز باغ ، هسته اصلی ایده را شکل میدهد.

معمار پروژه باور دارد که فضای سبز حیاط میانی در پشت بام نیز ادامه دارد و به سبکی وحشی تر و آزاد تر ، “ژست بازگشت به طبیعت” می گیرد. یک گیاه چمن گرمسیری ، که از طریق آب باران چرخشی آبیاری می شود ، به مسدود کردن آفتاب خشن کمک می کند و دمای داخل خانه را خنک می کند. چمن در اینجا و آنجا با درختچه ها و گیاهان بومی معطر مانند رزماری ، یاس و لانتانا که به سرعت تبدیل به پناهگاه پروانه ها و پرندگان شده است اکوسیستمی ناب ساخته است: واحه ای در جنگل بتنی!