این پروژه بصورت اختصاصی در پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی منتشر می‌گردد

شناسنامه پروژه

دفتر/شرکت معماری

همانگونه كه از نام شرکت بر می‌آید، در عصر حاضر که با پديده همزماني و حضور ابزارهاي تكنولوژيك روبرو هستیم، دغدغه مجموعه، توليد محتوا و برنامه‌ريزي ساختمان‌ها بر اساس داده‌هاي موجود براي علاقه سنجي افراد منطقه‌اي كه ساختمان و زمين مورد نظر در آن واقع شده است، و سپس برنامه‌ريزي كاربري‌ها و طی کردن پروسه معماري پروژه هاست كه این پروسه با توجه به محتواهایي خارج از زمينه ي صرف معماري تعيين مي شود.هدف غايي مجموعه، طبقه‌بندي علايق منطقه‌ها جهت طراحي ساختمان‌هایي مطابق و يا متقابل با بستر موجود براي تبديل شدن آن‌ها به نشانه‌هايي از A&T در شهر است.

اینستاگرام : @a_t_architects

آرمتی رحمانی

دفتر فناوری معماری

حمیدرضا رحمانی

مهندس آرمتی رحمانی

متولد ارديبهشت سال ١٣٧٢ خورشيدی

آرمتی رحمانی شاعر مترسک مزارع بی کلاغ ،هنر جوی حرفه ای پیانو (دانشجوی دکترای دانشگاه تهران مرکز) در شرکت فناوری و معماری به عنوان طراح، محقق فعالیت می‌کند ،او مدیر عامل و بنیان گذار شرکت دانش بنیان داده کاوان چابک(استارت آپ پـِپی دیگِر) است.

0از نمونه کارهای تحقیقاتی ایشان می توان به کتابی در باب تکنولوژی، هنر و تاثیر آن‌ها در شیوه زندگی انسان اشاره کرد که توسط آکادمی Lambert آلمان¹ به چاپ رسیده و بخشی از آن نیز به صورت مقاله‌ای در کنفرانس پراگ² در مجله IRES ارایه شده است. همچنین مقاله «در جستجوی شیخ بهایی در شعر و معماری» ایشان در کنفرانس ISCAL ژاپن³ ارائه و برنده سخنرانی شد.

0یکی از پروژه های اخیر طرحی استراتژیک برای کاهش جرم خیزی در منطقه عودلاجان است که در شماره ۲۳۲ مجله Concept نیز به چاپ رسیده است.

استراتژی در حوزه طراحی:

عصر اطلاعات و ارتباطات منجر به شکل‌گیری فرم‌های مشابه به دلیل انتقال سریع اطلاعات همراه با بستر داده های دیجیتال شده است. تعامل میان این بستر داده ها ی دیجیتال با مساله های موجود در بستر معماری، می تواند از پارامترهای شاخص در تعامل با شیوه ی برنامه ریزی و شکل گیری فرم  معماری همراه با بازدهی اقتصادی باشد.

اینستاگرام : @Armetirahmani

مهندس حمیدرضا رحمانی

متولد مرداد سال ۱۳۴۵خورشیدی

فارغ التحصیل معماری از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران

وی در سال ۱۳۷۵ شرکت فن‌آوری، معماری (A&T)‌ را تاسیس نمود. از شاخص‌ترین فعالیت‌های شرکت A&T که در زمینه طراحی و اجرای پروژه‌های معماری فعالیت می‌کند، می‌توان به همکاری در طرح توسعه حریم عبدالعظیم حسنی، و همچنین طراحی و اجرای پایانه گل‌وگیاه شمال کشور، طراحی داخلی و اجرای برج مسکونی رویا رزیدنس اشاره نمود.

همچنین از پروژه‌هایی که شرکت A&T با هدایت مهندس رحمانی در داخل تهران به انجام رسانده است، می‌توان به گل‌فروشی بهرام، شیرینی‌فروشی لادن، رستوران شاندیز جردن، مجتمع‌های مسکونی قیطریه، مانا و تمپورال، مجتمع‌های تجاری کارمانیا، سپهسالار و تیتانیوم اشاره کرد که با سرعت بسیار بالا و فعالیت شبانه‌روزی تیم‌های اجرایی و مهندسی شرکت طراحی و اجرا شده‌اند.

اینستاگرام : @Hamidrezarahmani373

مبانی نظری پروژه

هر هنري فرزند زمان خويش است و مادر احساس هاي ماست.”

مساله اساسي در پروژه بهزادي ، حضور وضعيتي موجود با كاربري مسكوني در تضاد با زيست تعيين شده براي اين بنا بود. گرچه ساختمان ساخته شده در پيش از طراحي قدمت طولاني نداشت و نوساز تلقي مي شد اما كاركرد در نظر گرفته شده توسط كارفرما با زيست تعريف شده در طراحي پيشين متفاوت بود، پس نياز اوليه ي پروژه پوست اندازي پيشين ان مطابق با محتواي زيست جديد ان در كاربري اداري خود بود. ممكن أست پاسخ هايي در سطح ظرف از جنس تغيير مظروف را در بناهاي ديگر شاهد باشيم، اما معمار پاسخگو و كنش گر معتقد أست ظرف و مظروف در طي زيست زماني خود با يكديگر تغيير كرده و داراي ارتباطي ديالكتيكي هستند. به همين دليل است كه در راستاي هدف جديد بهره بردار ،فرايند زيست اداري مجموعه روابط فضاها را به شكلي ديگر واسازي ميكند و دگر فضاهاي متناسب با اين كاركرد از منظر زيبايي شناسي  باز تعريف مي شوند اما با رويكرد حفظ ساختمان موجود يعني :عناصر كلان سازه اي و تاسيساتي طبقه بندي شده و سيركولاسيون هاي اصلي طبقات .

به اين منظور مطابق با نياز  بهره بردار ،بر شبكه ي نهادي عناصر ساختمان پيشين برنامه هاي كلي پروژه نگاشت مي شود تا طبقه بندي هاي جديد برنامه در ساماندهي هاي كلان فضا در گفتمان با وضع موجود به شرح زير  جايابي شوند:

-كاربري تجاري (نمايشگاه ماشين در ديد رس خيابان)

-كاربري تجاري -اداري صرافي (در طبقه اول به منظور سهولت دسترسي در عين حال كنترل امنيت مجموعه)

-مجموعه شركت بازرگاني داخلي كه نيازمند مساحت متناظر با دو طبقه از ساختمان پيشين بود

-شركت بازرگاني خارجي كه دور از دسترس ،طبقه اي نزديك به مديريت را به خود اختصاص ميداد

-مجموعه مديريت

رابطه ي بر هم كنش ميان برنامه ها در پروژه سبب واسازي اين فضاها در طبقات مختلف ساختار موجود شد كه خود را در نماي پروژه به شكل قاب هاي تفكيك شده ي برنامه هاي فضايي باز نمايي كرده اند.

علاوه بر ان خرد فضاهاي تعريف شده در برنامه ،در هر بخش  به شيوه ي حجمي در داخل هر طبقه با المان هاي كالبدي مكعب و قاب ها طراحي و جا نمائي شده اند.

نقشه‌ها و دیاگرام‌های پروژه

برای مشاهده‌ی شکل کامل و دانلود تصاویر بر روی آنها کلیک نمایید

تصاویر پروژه

برای مشاهده‌ی شکل کامل و دانلود تصاویر بر روی آنها کلیک نمایید

عکسهای نما از دید استودیو

تصاویر پروژه

برای مشاهده‌ی شکل کامل و دانلود تصاویر بر روی آنها کلیک نمایید

عکسهای داخلی از محمد حسن حمزه لوئی