اختصاصی پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی


به مناسبت روز معمار برگزار شد:

بازدید از بازار نقش جهان اندیشه در رویداد «سِنِمار معمار»

رویداد آموزشی «سِنِمار معمار» با هدف بازدید و معرفی بازار ایرانی اسلامی شهر جدید اندیشه با حضور معماران، دانشجویان و تعدادی از اعضای هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران و مدیران شرکت عمران شهر جدید اندیشه برگزار شد.

در این برنامه که به مناسبت روز معمار توسط «آژانس خلاقیت محتواک» برنامه ریزی شده بود محور اصلی آن به بازدید از بازار ایرانی اسلامی شهر جدید اندیشه اختصاص داشت و با پذیرش مهمانان از ساعت ۱۶ رسما آغاز شد و پس از پذیرش، همه مهمانان کلاه های سفیدی را که نام رویداد «سنمارمعمار» بر آن حک شده بود را بر سر گذاشته و از همان ورودی بازار با توضیحات مدیر روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید اندیشه و مدیر پروژه بازار با مشخصات و نحوه ساخت مجموعه آشنا شدند.

بازدید از آب نماها، گودال باغچه، فرش گل، سراهای ۸ گانه بازار که مزین بود به نام شاعران بزرگ ایران زمین مثل سعدی، حافظ، فردوسی، نظامی، مولوی، شمس، فرخی سیستانی و پروین اعتصامی، همچنین بازدید از مسجد سلمان فارسی با طرح ها و نقش های برگرفته از میدان نقش جهان اصفهان و دیگر بناهای تاریخی با استقبال مهمانان همراه شد.

در ادامه مهمانان در زورخانه بازار نقش اندیشه حاضر شدند و ضمن آشنایی با معماری زورخانه، اجرای کوتاهی نیز از میل زنی و کباده کشی به همراه ضرب نوازی زورخانه ای با صدای گرم مرشد، به صورت زنده اجرا شد.

پس از آن مهمانان برای ضیافت افطار به عمارت کلاه فرنگی وارد شدند و با توجه به اینکه یک ساعت تا افطار باقی بود طبق برنامه از پیش تعیین شده و به منظور آشنایی بیشتر مهمانان و ایجاد فرصت و ظرفیت شبکه سازی بین مدیران، معماران و دانشجویان -که از اهداف اصلی این رویداد بود – هر کدام از مدعوین در زمانی کوتاه به معرفی خود و زمینه فعالیت شان پرداخته و کارت ویزیت و شماره تماس از یکدیگر گرفتند که در صورت لزوم بتوانند همکاری هایی را با توجه به ظرفیت و توانمندی های خود داشته باشند.

در این بخش از رویداد، دکتر رئیسی نژاد عضو هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران ضمن گرامیداشت روز معمار خاطراتی از دوران حضور خود در دبی و چگونگی ساخت پروژه مرکز خرید ابن بطوطه در کشور امارات عنوان کرد. در ادامه مهندس ریاحی عضو هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران نیز برگزاری این ‌گونه بازدیدهای آموزشی را که با هدف شبکه سازی انجام میشود بسیار مثمرثمر دانسته و ساخت چنین مجموعه فاخر و بزرگی در اطراف تهران را فرصتی دانستند که از ظرفیت آن بتوان برای بازدیدهای آموزشی مهندسان و دانشجویان استفاده کرد.

همچنین دکتر علی نبی طراح و معمار و عضو هیئت مدیره سابق سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ضمن بیان نقاط قوت و ضعف این مجموعه از دیدگاه معماری، در کل ساخت اینگونه بناهای فاخر معماری را که ریشه در اصالت تمدن و گذشته ایران دارد بسیار خوب دانسته و اظهار امیدواری کرد که در دیگر شهرها هم بتوان از این الگوها استفاده کرد.

در پایان مراسم مهمانان ضمن همخوانی «ای ایران ای مرز پرگهر» در یک قاب مشترک، عکسی خاطره انگیز را به ثبت رسانند.
شایان ذکر است که «ایونت سنمار معمار» که دومین دوره آن برگزار می شد با همت آژانس خلاقیت محتواک طراحی و اجرا شد و شرکت عمران شهر جدید اندیشه میزبان این رویداد بود.