این پروژه بصورت اختصاصی در پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی منتشر می‌گردد

زندگینامه خالقان

هنرمندان

محمدعلى هنردوست متولد ١٣٧٢، دانش‌آموخته استعداد درخشان کارشناسى مهندسى معمارى و کارشناسى‌ارشد معمارى‌داخلى از دانشگاه تهران است. وى در سال ١٣٩٢ رسانه‌ى دیجیتال “معمارى ما” را تأسیس کرد و از سال ١٣٩٣ تا کنون، طراح و مجرى پروژه‌هاى مختلف به‌صورت شخصى و یا در همکارى با استودیوها بوده‌است. در سال‌هاى ٩۶ و ٩٧ “شرکت طراحى و تولید هشتى” به‌وسیله‌ى او تأسیس شد و محصولات مختلفى را در این شرکت طراحى و به بازار عرضه کرد. از تجارب آکادمیک او مى‌توان تدریس در دانشگاه علوم و تحقیقات و موسسه‌ى فرهنگى روزبه را نام برد.

برگزیده شدن طرح نیمکت کو-بوی طراحى شده در مسابقه‌ى سیت‌پرایز (در همکاری با مصطفی آروند) و همچنین کسب رتبه‌ى نخست در مسابقه‌ى مرکز نوآورى دانشگاه تهران نیز از تجارب شرکت در مسابقات طراحی محسوب می‌گردد.

او در سال ١٣٩٩ به عنوان سرپرست تیم معمارى در استودیو راهرو فعالیت داشته است و در حال حاضر سرپرستى تیم طراحى استودیو آرتاژ دیزاین را به‌عهده دارد. وی همچنین در سال 1398 استودیو شخصی خود را تحت عنوان “های-استودیو” به همراه همسر خود تاسیس نمود.


مینا یاسمى متولد ١٣٧٣، دانش‌آموخته استعداد درخشان کارشناسى مهندسى معمارى و کارشناسى‌ارشد معمارى- معمارى از دانشگاه تهران است. وى از سال‌هاى ابتدایى تحصیل به‌عنوان نویسنده در رسانه‌ى دیجیتال “معمارى ما” فعالیت کرده است. تمرکز او بر معمارى ایران، معرفى و بررسى بناهاى ایرانى بوده است. همچنین از سال ٩۴ تا کنون به‌عنوان طراح و مجرى پروژه‌هاى مختلف نمایشگاهى و طراحى داخلى با شرکت‌ها و اشخاص مختلف همکارى کرده است. وى در سال‌هاى ٩۶ و ٩٧ در طراحى، تولید و مارکتینگ محصولات شرکت “طراحى و تولید هشتى” همکارى داشته است. همچنین به‌عنوان عضوى از تیم طراحى در مسابقات مختلف شرکت کرده و در مسابقه‌ى طراحى مرکز نوآورى دانشگاه تهران، به‌عنوان سرگروه، موفق به دریافت رتبه‌ى نخست گردیده است.

در حال حاضر، در کنار طراحى داخلى و طراحی محصولات، زمینه‌ى اصلى فعالیت او نقاشى و هنر تجسمی است.

محمد علی هنردوست

مینا یاسمی

پترنیتکچر در سومین رویداد خود از طراحان در رشته‌های مختلف هنری و معماری دعوت کرد تا پروپوزال‌های خود را با موضوع “کاربرد پترن در محیط‌های انسان-ساخت ایران معاصر” ارائه نمایند.
سومین‌ رویداد پترنیتکچر در جست‌و‌جوی پیام‌های الگوهای معاصر است؛ که از طریق پترن‌ها در بستر هنر و معماری بیان شده و محیط‌های انسان‌ساخت را به فضای بهتری برای زیست و زندگی تبدیل می‌کنند. چگونه الگوها می‌توانند بازتاب دغدغه‌های طراحان باشند و به یاری ارتباط مخاطب با اثر و زمینه آیند؟
کریتور های (نمایشگاه گردانان) نمایشگاه پترنیتکچر سه: خانم بیتا شکاری و خانم غزل رفالیان

بیانیه اثر

این اثر بر‌اساس اصل وجود تضاد در جهان طراحى شده‌است.

کانسپت مورد نظر در این اثر، تقابل و تضاد نیروهاى مثبت و منفی و یا به عبارتی خیر و شر در جهان است. این تقابل و تضاد به‌ویژه در دنیاى امروز به ترکیب و تلفیق مبدل شده است. این نیروها در هم می‌آمیزند، ترکیب می‌شوند و تشخیص یکى از دیگرى دشوارتر از گذشته است.

در طراحى این اثر، دو رنگ نور مختلف به صورت نمادین به‌عنوان نماینده‌های نیروهای متضاد در جهان در نظر گرفته شده‌است. همچنین تیغه‌هایى تنظیم‌شونده بر روی صفحه‌اى که از دو سمت آن نور تابیده می‌شود، تعبیه گشته که مخاطبان مى‌توانند هر یک را در زوایاى مختلف تنظیم و شدت عبور و تلفیق نور آبى و قرمز را تعیین کنند و این خود یادآور برداشت اشخاص مختلف از جهان است که ایجادکننده‌ى پترنى متشکل از ترکیب نورهای تلفیق‌شونده و سایه‌هاى متنوع بر روی قاب اثر است.

تصاویر نمایش پروژه در نمایشگاه پترنیتکچر

برای مشاهده‌ی شکل کامل و دانلود تصاویر بر روی آنها کلیک نمایید