اختصاصی پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی


درباره ما

هدف:



به استناد ماده 131قانون کار جمهوری اسلامی ایران و در اجرای آیین نامه انجمن های صنفی و کانون های مربوط و به
منظور حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی و بهبود وضع اقتصادی شاغلان و فعالان شغلی که خود متضمن حفظ منافع جامعه
نیز باشد ؛ انجمن صنفی طراحان و معماران داخلی شیراز تاسیس گردیده است.

ماده 1 وظایف اساسی و عام انجمن صنفی:


  1. کوشش در جهت استیفای حقوق و خواسته های مشروع و قانونی اعضا از طریق ایجاد زمینه های مساعد به منظور نیل به اهداف انجمن.
  2. برنامه ریزی و پی گیری در ارتقای سطح مهارت اعضا
  3. تلاش برای آموزش فرهنگی و اجتماعی اعضا به منظور ارتقای سطح آگاهی های لازم در شناخت و تامین حقوق اعضا
  4. تلاش در بررسی و تحقیق در خصوص مشکلات ، نارسایی های اقتصادی ، مهارتی ، افزایش بهره وری و ارایه پیشنهادات به اعضا ، مدیران و مسوولان مربوط.
  5. جمع آوری اطلاعات ، بررسی و تحقیق درباره مشکلات ، شناخت نیازها و اولویت ها.
  6. همکاری با وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در جهت شناخت بهتر مشکلات اعضا و اجرای قانون کار.
  7. حمایت و دفاع از حقوق و منافع صنفی و حرفهای اعضا از طریق ارایه پیشنهاد و جلب پشتیبانی مراجع و سازمانهای دولتی و ملی.
  8. شرکت در مذاکرات حرفه ای با سایر سازمانهای کارگری ذیربط مشمول قانون و انعقاد پیمان های دسته جمعی با سازمان های کارفرمایی.
  9. پیوستن به انجمن های صنفی همگن به منظور تشکیل یا عضویت در کانون با رعایت مقررات قانونی.
  10. فعالیت مشترک با کانون انجمن های صنفی مربوط در حدود قوانین و مقررات کشور.
  11. همکاری با سایر تشکل های صنفی مربوط و انجام سایر وظایف و اختیاراتی که به موجب مقررات قانونی بر عهده انجمن های صنفی قرار داده شده یا خواهد شد.

ماده 2 وظایف اختصاصی انجمن صنفی:


  1. ساماندهی افراد متخصص وشاغل در حوزه معماری داخلی به منظور خدمات بهتر به این عزیزان
  2. ارتقا سطح دانش و مهارتهای لازمه اعضا از طریق برگزاری دوره ، نشست و سمینار های علمی
  3. بهبود و کمک به بالا بردن سطح خدمات ارائه شده به جامعه هدف و مشتریان
  4. جلب حمایت های مختلف دولتی، غیر دولتی و بین المللی به منظور توسعه ظرفیتهای موجود در عرصه معماری داخلی بصورت سازمان یافته
  5. تعریف و تشکیل کمیسیون ها ( کمیسیون علمی ، کمیسیون حقوقی ، کمیسیون خدمات رفاهی) دستور العمل ها و رویه های استاندارد به منظور بهبود کیفیت خدمات ارائه شده
  6. طبق قوانین و مقررات جاری کشور

چرا عضو ما بشید؟

  1. آشنایی با شرایط ورود به حرفه و بازار کار تخصصی معماری داخلی
  2. بهره مندی از تخفیفات و خدمات ویژه تولیدکنندگان ، واردکنندگان و نمایندگی های فروش متریال
  3. آشنایی با بروزترین و کاربردی ترین متریال های بازار کار
  4. تخفیفات ویژه دوره های آموزشی ، سمینارها و نشست های تخصصی معماری داخلی یا ورکشاپ های تخصصی آمادگی آزمون های نظام مهندسی
  5. استفاده از دفتر انجمن با شرایط ویژه به عنوان محل عقد قرار داد با کارفرما ( ویژه اعضایی که بصورت فیلنسر و آزاد مشغول به فعالیت می باشند)
  6. استفاده ازخدمات رفاهی انجمن
  7. حمایت انجمن از اعضا برای شرکت در فستیوال ها م، جشنواره ها و نمایشگاه های تخصصی معماری داخلی
  8. همکاری با ارگانها ، ادارات ، اصناف ، اتحادیه ها ، انجمن ها و شرکت های مختلف جهت ایجاد فرصت اشتغال برای اعضای فعال و حرفه ای انجمن
  9. ایجاد بستر کارآموزی تخصصی معماری داخلی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان یا متقاضیان ورود ب حرفه در این رشته

شرایط عضویت، تعلیق، سلب عضویت و منابع مالی انجمن صنفی


ماده 1 شرایط عضویت:


کلیه کارگران مشمول قانون کار واجد شرایط زیر میتوانند به عضویت این انجمن صنفی درآیند:

  1. تابعیت ایران
  2. شاغل در کارگاه / حرفه / صنعت با ارائه گواهی معتبر فنی و حرفه ای یا گواهی احراز هویت شغلی از محل اشتغال
    – دارندگان رزومه شغلی مستند فعالیت در حوزه های مختلف معماری داخلی ( فارغ از در نظر گرفتن رشته تحصیلی )
    – مهندسین معمار داخلی و مهندسین معماری و فعالان شغلی تجربی
    – فارغ التحصیلان رشته معماری داخلی و معماری با ارایه مدارک شناسایی معتبر شامل مدرک تحصیلی معماری داخلی قابل استعلام یا گواهی اشتغال بتحصیل در رشته
  3. نداشتن محکومیت کیفری مؤثر در محرومیت از حقوق اجتماعی.
  4. قبول و تعهد اجرای مقررات این اساسنامه و تصمیمات و مصوبات قانونی ارکان انجمن.
  5. پرداخت ورودیه وهمچنین پرداخت حق عضویت به طور مرتب.
    تبصره 1 کلیه واجدان شرایط میتوانند آزادانه عضویت انجمن صنفی را بپذیرند و هیچ کس را نمیتوان به قبول عضویت در انجمن صنفی مجبور یا از قبول عضویت آن منع نمود.
    تبصره 2 شکایت در خصوص عدم پذیرش عضویت متقاضیان به دلیل عدم احراز شرایط عضویت توسط هیات مدیره و یا
    تعلیق عضویت اعضا توسط بازرس /بازرسان در اولین جلسه مجمع عمومی مطرح می شود و تصمیمات مجمع در این زمینه
    قطعی است.
    تبصره 3 در صورتی که هر یک از اعضا شرایط عضویت انجمن صنفی را از دست دهد ؛ از عضویت در انجمن صنفی مستعفیشناخته می شود ، لیکن ملزم به انجام تعهدات قبلی است.
    تبصره 4 مبالغی که به عنوان ورودیه و حق عضویت دریافت میشود؛ قابل استرداد نیست.
    تبصره 5 در انجمن صنفی ملاک و اولویت رسته شغلی معماری داخلی می باشد

ماده 2 موارد تعلیق یا محرومیت از عضویت انجمن صنفی:


  1. عدم پرداخت به موقع حق عضویت تعیین شده با توجه به ماده 9اساسنامه (با اعلام مسوولان مالی انجمن صنفی).
  2. عدم رعایت مفاد این اساسنامه و توصیه ها و تصمیمات قانونی هریک از ارکان انجمن صنفی (با اعلام هیأت مدیره انجمن).
  3. از دست دادن شرایط مندرج در ماده 5این اساسنامه.
  4. آرای قطعی صادره از سوی مراجع قضایی کشور.
    تبصره – در موارد بندهای 1و 2 عضویت شخص مورد نظر تا تشکیل مجمع عمومی به حالت تعلیق درآید وتا رفع تعلیق ، درمجمع عمومی حق رای نخواهد داشت.
    – چنان چه هر یک از اعضا در مدت حداکثر 3ماه بعد از موعد مقرر از پرداخت حق عضویت خودداری نماید ، از طرف خزانه دار به وی اخطار کتبی داده میشود . چنانچه از تاریخ اخطار، حداکثر ظرف یک ماه بدون عذر موجه اقدام به پرداخت حق عضویت عقب افتاده ننماید ، با تصویب هیات مدیره، عضویت شخص مذکور در انجمن صنفی، به حالت تعلیق در می آید . اخراج یا قبول مجدد عضویت آنان از اختیارات مجمع عمومی عادی میباشد.
    تبصره – تشخیص موجه بودن عذر اعضای مورد نظر ، با هیأت مدیره خواهد بود.

ماده 3 منابع مالی انجمن صنفی:


الف – ورودیه برای هر عضو که فقط برای یک باردریافت میگردد و مبلغ آن توسط مجمع عمومی عادی معین می گردد به رقم سیصد هزار تومان
ب – حق عضویت ماهیانه/ سالیانه که مبلغ آن توسط مجمع عمومی عادی معین می گردد . به رقم چهارصد هزار تومان سالیانه
ج – کمکهای مالی داوطلبانه اعضا در حد توانایی به اختیار کمک دهنده.
د – سایر منابع قانونی دیگر به گونه ای که مطابق قوانین و مقررات کشور تشکل را دارای ماهیت انتفاعی ننماید.
تبصره 1 قبول و دریافت کمکهای مالی از سایر اشخاص حقیقی و حقوقی غیر عضو منوط است به اطلاع کتبی به وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی.