اختصاصی پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی


روچیکا ساچدوا ، طراح هندی یک بوتیک لباس برای برند bodice در دهلی نو طراحی کرده است که رویکرد آن طراحی آرام و با حوصله است. او روش طراحی اصلی این پروژه را « خرید با آگاهی بیشتر درباره آنچه می خرند و چرا باید بخرند» عنوان کرده است. این نگرش در تضاد با روحیه سریع و پرهیجانی است که اصولاً در صنعت مد و فشن از آن می شنویم. در باب علت انتخاب این استراتژی طراح می گوید : «من احساس می کنم که باید نحوه مصرف لباس را زیر سؤال ببریم. در طی قرنها فضای سریع و خرده فروشی هایی مانند بازار با تشویق مشتریان به خرید مقدار زیاد به جای کیفیت ، باعث به خطا رفتن بشر شده است. ما در این پروژه عکس این وضعیت را در نظر داشتیم. ما بر روی طول عمر محصولات کار میکنیم. ما به هسته اصلی و origin محصول تمرکز می کنیم و برای ما این بسیار مهمتر از تعداد مجموعه ها یا کالکشنها است.»

در این فروشگاه محصولات از الیاف و رنگ طبیعی ساخته می شوند. این نگاه در معماری نیز تبلور یافته است. پرده های موجود در فروشگاه که تا حدی شیشه های کف تا سقف را کفن پوش می کند از چوب بامبو ساخته شده است. ریل های قاب مثلثی که لباس ها را آویزان می کنند نیز از چوب انبه با رنگ روشن ساخته شده اند. مبلمان بوتیک نیز با طرحهای ارگانیک و چوب های طبیعی سایت ساخته شده است. طراح در این باب میگوید : «من می دانستم که می خواهم اطراف آن با درختان و طبیعت احاطه شود ، بنابراین فروشگاه شیشه های شفاف زیادی دارد. بنابراین من می خواستم که آن را با نور خورشید پر کنیم و از آنجا که ما در هند هستیم ، مقدار زیادی از آن را رایگان در اختیار داریم.»

تعداد فزاینده ای از طراحان و مارک ها در تلاشند سرعت صنعت مد را کاهش دهند و مصرف کنندگان را نسبت به خریدهای خود بیشتر آگاه کنند.

در اوایل سال جاری ، مدیر خلاقیت گوچی ، آلساندرو میشل اعلام کرد که در این برند سطح بالا زین بعد فقط دو نمایش مد در سال به جای 5 نمایش سنتی برگزار می شود تا تلاش کند زباله های جمع شده از تولید هر مجموعه و آسیب های بعدی آنها به محیط زیست را کاهش دهد.