اختصاصی پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی

فاطمه میری


گروه معماری AMO به سرپرستی رم کولهاس در پاسخ به چالش طراحی فضایی برای راه اندازی Prada FW Menswear 2021 Collection  توسط Miuccia Prada و Raf Simons ، چهار اتاق هندسی متصل را طراحی کرده‌اند که امکان گردش مداوم مدل‌ها برای نمایش لباس‌های مختلف‌شان را فراهم می‌کند. تم اصلی این نمایش، تحریک حسی است که موضوع اصلی این طراحی است.

مانند طراحی‌های ارائه شده ، مواد استفاده شده و اشاعه آن‌ها در کل فضا از ارتباطی نزدیک با محیط پیرامون ما حکایت دارد و به ما یادآوری می کند که مد و معماری چیزی فراتر از یک محتوایی کاربردی است؛ بلکه فرصتی هستند تا به طور موثر و متعدد حواس ما را تحریک کنند.

مستطیل ، دایره ، مربع و هشت ضلعی: هر فضای داخلی شرایط هندسی انتزاعی خاص خود را ارائه می‌دهد.

اتاق مستطیل شکل با دیوارهای خز مصنوعی قرمز و یک کف رزین سیاه براق پوشانده‌شده‌است که منعکس کننده مردم، عناصر و نور می باشد.

اتاق مدور دایره‌ای شکل با دیوارهای مرمر سفید صاف و صیقلی متضاد با بافت خز کف که به خاطر حرکت الیاف در جهات مختلف، طرحی آسمانی را ایجاد می کند.

سپس اتاق مربع تمام این روند را تغییر می دهد؛ سنگ مرمرِ رگه‌دارِ سبزِ صیقلی برای کف و پوستی سرخابیِ گویایی برای چهار دیوار.

و سرانجام، اتاق هشت ضلعی پاستلی و صورتی رنگ که دوباره برای زمین از خز استفاده شده اما این بار دیواره‌های این اتاق با گچ پوشانده شده‌است.

هر اتاق در تضاد قابل توجهی با اتاق بعدی ،که از طریق درگاه‌های بازقابل رویت هستند، می باشد.

به گفته برگزارکنندگان نمایش، دعوت کنندگی و فریبندگیِ فضا می‌توانند هم داخلی و خارجی، سخت و نرم، گرم و سرد را تظاهر کنند: همزمان هر دو و هیچکدام ، آزادی مطلق را تفسیر و بیان کنند.

پس از نمایش مواد مورد استفاده در این مجموعه دیجیتال، بازیافت می شود؛ بر اساس یک پروژه اقتصادی  در میلان و La Réserve des arts  انجمنی که مواد خام را جمع‌آوری و بازیابی می‌کند و آن‌ها را در دسترس متخصصان و دانشجویان در بخش فرهنگی قرار می‌دهد .