این پروژه بصورت اختصاصی در پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی منتشر می‌گردد

شناسنامه پروژه

دفتر/شرکت معماری

کافه قهوه چی‎

طراحی داخلی

پاییز ۱۴۰۱

مکان: بلوار امیرکبیر، شیراز

متراژ: ۲۸ متر مربع

.

طراحی: حسین رحمانی | پوریا فرخی

@pouriya.farokhi

@hossein.rahmni

.

اجرا مبلمان: شایگان دیزاین

@shaygan_design

عکاس: امیر دلشاد

@divan.photographystudio

استودیو میان مرز

حسین رحمانی و پوریا  فرخی

مبانی نظری پروژه

پروژه در ابتدا به صورت یک کافه کوچک از طرف کارفرما راه اندازی شده بود و در هنگام بازدید و گفتمان اولیه تصمیم به تغییر رویکرد استراتژی کافه و  تیک اوی گرفته شد.

با توجه به چنین رویکردی، بنا به بزرگ تر شدن فضای خدماتی، امکان قرارگیری آشپزخانه، انبار و یک کانتر فراهم آمد که در اتوودهای اولیه، قرارگیری کانتر برای جذب مخاطب و منظر کافه به صورت یکپارچه و رو به خیابان در نظر گرفته شد، سپس آشپزخانه و پله انبار، با ساخت یک دیوار پارتیشن، دید خود را از فضای بصری مخاطب تفکیک کردند..

لوکیشن کافه در خیابان امیبرکبیر(فرزدقی) شیراز است که اکثر کاربری های آن شامل صاف کاری و تعمیرگاه ماشین و انبار می باشد، که به طور کل هیچ نشانی از رنگ ها و ابداعات بصری نیست..

بدین منظور جهت ایجاد نشاط و شاخصه های بصری در گذر خیابان، ابتدا جهت نورپردازی، تصمیم به در نظر گرفتن دو لاین نوری از بر خیابان به درون کافه گرفته شد، سپس دیوار اصلی را با ایجاد یک دیوار کاذب (کناف) پوشاندیم و فضای کافه را با تقسیم بندی کناف ها و جایگذاری کانتر به دو قسمت فضای کار و فضای انتظار تقسیم کردیم. فضای کار با تمامی اجزا، رنگ طوسی و خنثی در نظر گرفته شد و فضای انتظار که منظر کافه و پیاده رو را تشکیل می دهد ناگهان به رنگ سبز تغییر میکند تا در نهایت رنگی باشد در جداره خاکستری و سیاه خیابان.

نقشه‌ها و دیاگرام‌های پروژه

برای مشاهده‌ی شکل کامل و دانلود تصاویر بر روی آنها کلیک نمایید