این پروژه بصورت اختصاصی در پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی منتشر می‌گردد

شناسنامه پروژه

دفتر/شرکت معماری

دفتر اداری پارلیفت
 دفتر آرشیفرم
نام پروژه: دفتر اداری پارلیفت
محل پروژه: تهران، میدان هروی، مجتمع تجاری هدیش، طبقه پنجم
سال ساخت: 1400
نام دفتر طراحی: آرشیفرم
معمار: آرش مدنی
همکاران طراحی: ساغر مشیری-آریا بجروانی
گرافیک: الهه آشوری
مدیر اجرایی: ایرج سمیاری
کاربری: اداری
کاربری قبلی: اداری
مساحت زمین: 320
عکاسی: محمدحسین حمزه‌لویی

آرشیفرم

آرش مدنی

نام دفتر: آرشیفرم
ایمیل: arshiform@gmail.com
وب سایت:   www.arashmadani.design
اینستاگرام: www.instagram.com/arashmadani.design
تلفن: 02126231726
موبایل: 09218058014
آدرس دفتر: جردن، بلوار گلستان، خیابان گلستانک، خیابان خرسند، پلاک 17

مبانی نظری پروژه

ایده طراحی: پروژه پارلیفت بازسازی یک واحد اداری واقع در مجتمع تجاری هدیش است. این واحد در واقع از ادغام سه واحد همجوار تجاری با هدف گسترش فضا به‌دست آمده است که به‌دنبال آن شکستگی‌ها و کنج‌هایی در فضای کلی پدید آمد. در این راستا ایده اصلی ما در این پروژه استفاده از شکستگی‌ها و کنج‌هایی بود که در زمان ادغام سه واحد همجوار برای گسترش فضا، به‌وجود آمدند. به‌این ترتیب ریزفضاهای مورد نیاز کارفرما را در کنج‌ها و شکست‌ها طراحی کردیم تا با حفظ یکپارچگی از تمام فضاهای غیرکاربردی فضا استفاده کنیم.

نوآوری‌ها و مزایای پروژه: در این پروژه برای جلوگیری از آشفتگی بصری در اثر به‌وجود آمدن ریزفضاهای متنوع، از یک رویکرد مدرن در بکارگیری مصالح و نورپردازی استفاده کردیم. این رویکرد باعث ایجاد احساس یکپارچگی در فضا شد؛ به‌این ترتیب توانستیم رویکردی همسو با حوزه کاری شرکت پارلیفت به‌وجود بیاوریم.

مصالح: در این پروژه از جدا کننده‌ها و دیوارهای شیشه‌ای استفاده کرده‌ایم که برگرفته از کانسپت مدیریت شیشه‌ای است. این باعث ایجاد شفافیت و عدالت سازمانی می‌شود طوری که شفاف بودن فرایندهای موجود در عین امکان ایجاد تعاملات درون سازمانی، کنترل و نظارت مدیریت بر مجموعه را نیز فراهم می‌کند.

برای پوشش دیوارها از میکروسمنت استفاده شده است و گرافیک محیطی آن در تعامل با کانسپت و ماهیت برند انجام شده است. گسترش استفاده از رنگ خنثی به کل فضا موجب جلوگیری از اغتشاش بصری و ایجاد یک کل واحد شده است. برای ایجاد نقاط تاکید و مرزبندی فضا نیز از رنگ قرمز استفاده شده است؛ این رویکرد بر طراحی مبلمان و متریال آن نیز اثر گذاشته است.

نقشه‌ها و دیاگرام‌های پروژه

برای مشاهده‌ی شکل کامل و دانلود تصاویر بر روی آنها کلیک نمایید

تصاویر پروژه

برای مشاهده‌ی شکل کامل و دانلود تصاویر بر روی آنها کلیک نمایید