این پروژه بصورت اختصاصی در پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی منتشر می‌گردد

شناسنامه پروژه

دفتر/شرکت معماری

ویلای مسکونی جیلارد دماوند

ابراهیم دانش‌منفرد   – سالومه محمدی

محل پروژه : دماوند، گیلاوند، بلوار شهید بهشتی، بعد از میدان شهدا، خیابان امام علی، خیابان شهید مرتضی کاظمی، انتهای خیابان استاد شهریار.

کارفرما: محسن قندهاری

طراحی : ابراهیم دانش‌منفرد، سالومه محمدی

اجرا : ابراهیم دانش‌منفرد

تاریخ شروع و اتمام طراحی : مهر 94 – اسفند 96

تاریخ شروع و اتمام اجرا :  اردیبهشت 95 – شهریور 97

مساحت سایت پروژه : 1300 متر مربع

مساحت ساختمان دو طبقه : 400 متر مربع

مساحت زیربنا : 200 مترمربع

سازه : سید جلال‌الدین سجادیان

تاسیسات مکانیکی : سید حسام سید حسینی

تاسیسات الکتریکی : محسن فرهادی کاشی

عکس : محمد‌حسن اتفاق

نشانی: ابراهیم دانش‌منفرد : تهران- خ.شریعتی- بالاتر از سهی‌ظفر- کوچه صادقیان- پلاک 3- واحد1. 9121119076

شماره همراه: 09121119076

تلفن تماس دفتر: 22888958-021 و 09374151316

دفتر دانش معمار

ابراهیم دانش منفرد

آتلیه دانش معمار

ابراهیم دانش‌منفرد در فروردین ماه 1359 در شهر تهران متولد شد. در سال 1385 مدرک کارشناسی‌ارشد خود را در رشته معماری از دانشکده‌هنرهای زیبا، دانشگاه تهران دریافت کرد. در امتداد فعالیت خود در دوران دانشجویی، پروژه‌های شخصی خود را پس از فارغ‌التحصیلی ادامه داد. نگاه غالب او در این پروژه‌ها، خلق بناهایی همگون با هویت معماری ایرانی در زمان معاصر بوده است.

وی آتلیه طراحی خود را در سال 1389، تاسیس کرد. از آن زمان تجارب مختلفی در طراحی و اجرا در موضوعات مختلف در سراسر ایران زیبا داشته‌است. گوناگونی موضوع پروژه‌ها در کنار علاقه او به طبیعت، بستری از تجربه معماری و اجرا برای او فراهم‌آورد که دستمایه او برای پروژه‌های بعدی او شد. این گوناگونی، شامل پروژه های مسکونی به صورت مجتمع و ویلایی، ساختمان‌ها و دفاتر اداری، کاربری آموزشی، بازسازی و مرمت واحدهای مسکونی و ویلایی و طراحی پروژه‌های تجاری بوده‌است. همچنین طراحی مبلمان و عناصر معماری‌داخلی را می توان به تجارب فوق افزود.

وب سایت: www.daneshmemar.com

اینستاگرام: daneshmemar

ایمیل: daneshememar@gmail.com

مبانی نظری پروژه

در پروژه ویلای جیلارد، طراحی ویلایی با معماری ایرانی اما مدرن و ایجاد حس خانه به عنوان مکان اصلی زندگی، ایده اصلی طراحی بوده است. در این راستا شکل‌گیری حجم اصلی، با الهام از خانه‌های قدیمی تهران و دماوند، با سقف‌های فلزی شیروانی و با احترام به اصل سلسله مراتب فضاهای عمومی و خصوصی، طراحی شد. ایجاد فضاهای باز و نیمه‌باز و ایوان برای زندگی تابستانه یکی از اهداف مهم قرار گرفت که در این راستا، ایوانی دو طبقه با نرده ها و مشبک های چوبی و در ترکیب با حوض آب و وُید، در امتداد حجم اصلی طراحی شد و سعی بر این بود تا حداکثر استفاده از منظر زیبای شمال و جنوب منطقه و نور و جریان باد طبیعی انجام گیرد و به همین دلیل، پنجره های بزرگی در جبهه شمال و جنوب بنا طراحی شد. و به دلیل جلوگیری از آفتاب مستقیم تابستان و سرمای شدید زمستان، پوششی فلزی با رعایت استانداردهای اقلیمی و عایق‌های لازم، روی احجام قرار گرفت و بنا در کنتراست رنگی با طبیعت اطراف طراحی شد. متریال اصلی استفاده‌ شده در حجم، سنگ، چوب و فلز است. مساحت سایت پروژه 1670 مترمربع است که ویلا با مساحت 618 متر مربع(400 مترمربع فضای مسکونی) در دو طبقه طراحی شد که طبقه همکف با 200 متر مساحت شامل فضاهای عمومی نشیمن، پذیرایی، نهارخوری، آشپزخانه اصلی، اتاق مهمان و چایخانه است و طبقه دوم با 200 متر مساحت شامل چهار اتاق خواب، نشیمن، آشپزخانه، لاندری و حمام‌ها است. حیاط پروژه در امتداد ایوان و فضاهای نیمه باز با توجه به شیب زمین به صورت مطبق‌های سبز طراحی شد.

نقشه‌ها و دیاگرام‌های پروژه

برای مشاهده‌ی شکل کامل و دانلود تصاویر بر روی آنها کلیک نمایید

تصاویر پروژه

برای مشاهده‌ی شکل کامل و دانلود تصاویر بر روی آنها کلیک نمایید