اختصاصی پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی


#یادداشت_سردبیر
#پایگاه_خبری_فضای_نو

اگرچه استفاده از شبکه‌های اجتماعی «گاهی» برای انتقال مطالب به گوش‌های سنگین و سرهای شلوغ مسئولین ، خصوصاً به شکل جریانات اجتماعی یا آواهای صنفی ارزشمند و به نوعی امری متمدنانه محسوب می‌گردد اما فراموش نکنیم #معیار_معمار_بودن ، پست و استوری گذاشتن در مورد #بافت_تاریخی_شیراز نیست ، بلکه نساختن پروژه و رد کردن پیشنهادات کاری در اون حوزه است.

تجربه نشان داده پای پروژه که در میان باشد ، هر ساختمانی در هر زمینی قابل بحث است و مشکل حقیقی ما همینجا است. تهران و تبریز و مشهد و هزاران مثال در این زمینه پیش چشم ماست که دیوار به دیوار اثر ملی و ثبت تاریخی شده ، فلان معمار چه کرده ، یا در کوچه و خیابانی که همان زمان هم بمب ساعتی بود ، فلان معمار چه شاپینگ‌مالی ساخت و جایزه هم به آن تعلق گرفت. انگار نه انگار که اینجا شهر و شهرسازی ترور شده است.

البته بعید است از بافت در حال انهدام شیراز در آینده ، پروژه‌ای نصیب رفقای معمار ما گردد زیرا هدف از این عملیات از پیش مشخص است.

هزاران بافت و اثر دیگر در معرض تهدید هستند که ترجیح اکثریت ، سکوت در مورد آنهاست. نوعی توافق پنهانی برای برخورداری از شانس اتصال به پروژه‌ی احتمالی آتی.