محمد کانی سواران متولد 13 آبان 1365 در تهران است. او کارشناس ارشد معماری از دانشگاه هنر اصفهان است. رزومه محمد شامل کسب موفقیت در رویدادهای متعدد است. رتبه دوم مسابقه معماری داخلی ایران 1397 ، طرح تقدیر شده در سومین دوسالانه معماری و شهرسازی ایران- مجله هنرمعماری1397 ، رتبه سوم مسابقه معماری داخلی ایران 1396 از آن جمله است.

خلاصه زندگینامه‌ی معمار: بعد از سالها تجربه آموزی در کنار اساتیدی چون فرهاد احمدی کار حرفه ای خودم را بعد از فارغ التحصیلی در مقطع ارشد آغاز کردم؛ از همان ابتدا هدف اصلی خود در معماری را برمبنای معماری برای همه و معماری در خدمت محیط و انسان بنا کردم. در طی این سالها تلاش کردم تا حداقل سهمی در توسعه ایده و محتوی معماری پایدار و سازگار با محیط زیست را داشته باشم. به منظور گسترش معماری برای همه تلاش کردم تا توجه و محوریت کار خود را معطوف به قشر خاصی از جامعه نکنم تا بتوانم سهم بیشتری در گسترش فهم معماری برای طبقات مختلف اجتماعی داشته باشم. در طی این سالها پروژه هایی را انجام دادم که می توانستم حرف مشترک بین افکار خودم و سلایق کارفرما پیدا کنم. در کنار این موارد موضوع مسکن روستایی همیشه برایم جذاب بوده است؛ و از این رو موضوع پایان نامه ارشد خود را طراحی الگوی مسکن در روستای کانی سواران سنندج با محوریت معماری پایدار انتخاب کردم .در آخر، تلاشم را برای معرفی کردن مفهومی عمیق تر، غنی تر و مناسب برای زمانه حال از معماری گذشته ایران ادامه می دهم.

از برترین اثار محمد کانی سواران می توان به شعبات نیاوران و تیراژه رستوران شیلا، رستوران لمنز، رستوران سان لیو، کافه جاسمیر و شرکت کشتیرانی اسپاد اشاره نمود.