اختصاصی پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی

مترجم:فاطمه میری


نام اثر: Private Clubhouse

معماران: Crossboundaries

موقعیت اثر: ; Hebei CHINA

سال ساخت: 2016

معمارن درباره کار خود چنین می‌گویند: این ساختمان که در استان Hebei واقع شده‌است، به عنوان یک اقامتگاه خصوصی برای میزبانی مهمانان مهم کلاب در طول دیدار خود عمل می‌کند. Crossboundaries زمانی که پوسته و هسته ساختمان قبلاً تکمیل شده‌بود، وارد پروژه شد و بدین خاطر گروه طراحی باید محدودیت‌هایی مانند ارتفاع سقف کم، شبکه ستون صلب و یک طرح هتل با راهرویی مرکزی و اتاق‌های تاریک در طرفین را در نظر می‌گرفت.

این پلان شامل یک رستوران، ۱۱اتاق ناهارخوری خصوصی، کارائوکه، ۱۷ اتاق استاندارد، بار، آب‌گرم، محل استراحت، ۱۰سوئیت، دفاتر، اتاق جلسه و دفتر ریاست است. برای ایجاد یک تجربه فضایی از لحظه‌ای که فرد وارد ساختمان می‌شود، مفهوم طراحی بر یک مسیر پیوسته متمرکز می‌شود که بازدیدکننده را جذب و او را به اتاق‌های مختلف کلاب هدایت می‌کند. برای رسیدن به این هدف، راهرو سابق مکعب‌مستطیلی طوری تنظیم شد که دیواره‌ها تا حدودی زاویه‌دار باشند.

بسته به نیاز فعالیت‌ها، اصلاحات دیگری مانند پایین آمدن یا بلند کردن سقف انجام گرفته‌است. این راهرو برای گسترش حجم و عملکرد قبلی خود تغییر شکل داده است. عملکردهایی از قبیل رستوران، لابی، مناطق استراحت و یک اتاق جلسه به عنوان بخشی از یک توالی پیوسته، در این راهرو ادغام می‌شوند  و این امر نظم و ترتیب فضایی سنتی در هتل‌ها را تغییر می‌دهد که فعالیت‌های مختلف اجتماعی در آن پراکنده هستند.

این حس پیوستگی “مسیر” به وسیله بازی نور افزایش می‌یابد چراغ‌ها از سقف شیبدار و مورب پیروی می‌کنند و پویایی راهرو را تغییر می‌دهند. در سراسر سقف و دیوار با سطحی فولادی سوراخ شده پوشیده شده‌است در حالی که کف آن با با بافت پلاستیکی وینیل و با همان رنگ فولاد پوشانده شده‌است. سطح فلزی امکان ادغام قطعات هنری مختلف را فراهم می‌کند و تجربه بازدید کننده را افزایش می‌دهد و دنباله محتوای آن با تکامل دانش از اشکال اولیه در فلسفه طبقه همکف و سیاست در سطح بالاتر آغاز می‌شود.

سایت معمار: http://www.crossboundaries.com/