اختصاصی پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی

مترجم:فاطمه میری


نام اثر: ROOM 403

معماران: KIRI Architects

موقعیت اثر: Tokyo, Japan

سال ساخت: 2019

ROOM 403 یک فضای داخلی مینیمالیستی واقع در توکیو ژاپن است که توسط Kiri Architects طراحی شده است. این فضا با یک طرح نامتقارن مشخص شده است که توسط حجم‌های بزرگ چوبی مستطیلی تقسیم می‌شود که به عنوان پارتیشن و همچنین محل نگهداری وسایل عمل می‌کند.

میز ناهارخوری بزرگ آشپزخانه که در این مکان، موقعیتی برای جمع شدن خانواده یا دوستان را فراهم کرده به گونه ای در خانه قرار گرفته که تمامی فضاها را در کنار خود حل کرده است؛ کنار این میزناهارخوری یک قفسه کتاب بلند شبیه به دیواری برای جداسازی محل زندگی و محل کارقراردارد که در پشت این دیوار کارکرد متمرکز قسمت‌های مرطوب اعمم (از  سرویس بهداشتی ، لباسشویی و غیره) را می‌توان مشاهده کرد. و همچنین اتاق‌خواب مجزا برای خوابی خوب در کنار این فضا قرار گرفته است. این فضا نشانگر محیطی است که با ظرافت در فضایی کوچک تمامی لحظاتی که از یک خانه مورد تصورمان هست را در دسترس قرار ‌داده‌است.

برای استفاده موثر از فضا قفسه کتاب، قسمت محل کار و ناحیه مرطوب جهت ایجاد حس عمق به خاطر کوچکی فضا به طور متفاوت با شبکه پایه جهت گیری کرده‌اند که در نتیجه‌یِ جایگذاری میز ناهارخوری به شکل منحصر به فرد در مرکز این مکان است. برای تکمیل این طراحی، انتخاب مبلمانی انعطاف‌پذیر نسبت به فضا برای گسترش محیط به وسیله پیوستگی فضا باید انجام می‌گرفت. در اینجا هیچ تفاوت محسوسی بین دیوار و مبلمان نیست؛ نور و تماس هوا بر آن‌ها به گونه ای است که آن‌ها را یکسان ادا میکنند و موجب ایجاد فضایی گرم و صمیمی می‌شوند.

سایت معمار: http://kiri-architects.com/