اختصاصی پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی


تخریب دیواری در باغ های Piccadilly منچستر که بخشی از تنها ساختمان معمار ژاپنی Tadao Ando در انگلستان است ، آغاز شده است. برداشتن دیوار بتونی به طول شش متر که محلی ها آن را دیوار برلین نامیده اند ، از 16 نوامبر آغاز شد و انتظار می رود این هفته به پایان برسد. دیوار مستقل به عنوان بخشی از غرفه بتونی طراحی شده توسط معمار برنده جایزه پریتزکر ساخته شده است که در سال 2002 به اتمام رسید. این ساختمان متعلق به شورای شهر منچستر است ، برخلاف غرفه اصلی که متعلق به شخص خصوصی است.

آندو غرفه و دیوار مستقل را به عنوان بخشی از بازسازی مرکز شهر طراحی کرد. در سالهای اخیر این منطقه با مشکلات ضد اجتماعی روبرو بوده است و دیوار با دیوارنویسی پوشانده شده است. در سال 2016 ، بیش از 20،000 نفر دادخواست Manchester Evening News را برای بازسازی باغ های Piccadilly و تخریب دیوار امضا کردند. تخریب دیوار بخشی از طرح بزرگتر احیا شورا است و در واقع تخریب دیوار اولین قدم در یک طرح تحول است که هدف آن سهولت در رویت و عبور از آن در باغ های Piccadilly است. این برنامه بینایی نامناسب را به عنوان یک عامل کمک کننده به رفتار ضد اجتماعی ذکر کرد. قسمت اصلی ساختمان آندو ، غرفه بتونی منحنی به طول 130 متر که یک کافه را در خود جای داده است ، به عنوان بخشی از کارهای فعلی تخریب نمی شود. با این حال ، شورا برنامه های گسترده تری برای تبدیل منطقه به عنوان بخشی از یک طرح کلی بازآفرینی دارد ، که می تواند غرفه را تحت تأثیر قرار دهد. شورا اظهار داشت: “این طرح همچنین قصد دارد به بهبودهای ساختمان غرفه ، که قسمت دیگر دیوار را نیز شامل می شود ، بپردازد.” “اینکه این پیشرفت ها از چه شکلی تشکیل شده اند باید مشخص شود.”

این غرفه قبلاً در معرض خطر تخریب قرار داشت – یک برنامه ریزی اساسی 10 میلیون پوندی توسط صاحبان املاک ، حقوقی و عمومی امکان تخریب و جایگزینی آن با رستوران ها و کافی شاپ طراحی شده توسط Urban Edge Architecture را داشت. این طرح وقتی از نظر اقتصادی غیرقابل تحمل شد ، کنار گذاشته شد. برخی اظهار داشته اند که از گیاهان می توان برای “نرم کردن” باقی مانده از طراحی آندو استفاده کرد. امسال شورای شهر منچستر معماران منظر LDA Design را منصوب کرد تا برای ایجاد مفهومی برای بهبود باغ های Piccadilly طرحی ارائه دهند. این شورا می خواهد به کاشت بیشتر و بهبود روشنایی و طراحی باغ های Piccadilly ، و همچنین استفاده از گیاهان برای “نرم کردن” دیوار باقی مانده آندو تلش کند. برخی از اعضا می گویند: “همچنین آرزویی برای نرم شدن شکل ظاهری دیوار بتونی غرفه و تبدیل آن به” دیوار زنده “سبز و از بین بردن قسمت ایستاده دیوار که برخلاف غرفه متعلق به خود شورا است ، وجود دارد.”

دیوارنویسی های اخیر روی دیوار ، که در واکنش به قفل شدن شهرها براساس ویروس کرونا ایجاد شده بود می گوید که: “شمال یک ظرف کشت میکروب نیست”. پات کارنی از مشاوران نزدیک به شورا و سخنگوی این نهاد گفته است که: “این اتفاق از اهمیت تاریخی برخوردار است. این خبری است که همه در منچستر منتظر آن بوده اند – بخشی از دیوار در حال خراب شدن است. من قصد دارم آن را در تقویم خود علامت گذاری کنم.”