اختصاصی پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی

مترجم: فاطمه میری


نام اثر: Vassar College Students’ Building

معماران: LTL Architects

موقعیت اثر: POUGHKEEPSIE, UNITED STATES

سال ساخت: 2017

معماران درباره کار خود چنین می‌گویند: این یک بازسازی از نوسازی یک ساختمان طراحی شده توسط  McKim (Mead and White) در سال 1913 است که در اصل برای یک سالن بلند سه‌طبقه(مکانی برای بینندگان) و سالن رقص برای زندگی اجتماعی دانش‌آموز ساخته شده‌است. در اوایل دهه ۱۹۷۰ ، به موازات تغییر گرایش دانشگاه Vassar به آموزش، این ساختمان به سالن غذاخوری کافه‌تریا تبدیل شد و فضای عملکرد عالی و بزرگ را به یک آشپزخانه ۹ فوتی در پایین و نانوایی در بالا با بال‌های غذاخوری در هر دو طرف تغییر داد.

هدف نوسازی توسط معماران LTL  به دنبال بازپس گیری ماموریت اجتماعی ساختمان بود که با یکی کردن کل به یک سالن غذاخوری باز با سرورهای توزیع شده در سراسر این طرح همراه با سقفی با ارتفاع 18فوت با پلکانی جدید بین دو طبقه، جایی که پلکان در ساختمان اصلی توسط McKim طراحی شده بود، قرار داشت. سالن غذاخوری به عنوان یک چشم‌انداز از میزهای بسیار بزرگ با هندسه‌ای متمایز طراحی شده‌است که ارتباطات اجتماعی بین دانش آموزان را تقویت می‌کند. این میزها به جای محدود بودن به گروه‌های ۲ ، ۴ یا ۶ ، اجازه می‌دهد که هر دو گروه بزرگ و کوچکی از دانش‌آموزان سطحی جمعی را به اشتراک بگذارند و تبادل اجتماعی بیشتری را در میان دانش آموزان ایجاد می‌کند.

مقیاس‌ها و شکل‌های غیرمعمول میزها، سالن ناهار خوری را روح می‌بخشد و در عین حال فضای کافی برای غذاخوری انفرادی را فراهم می‌کند تا بتواند در کنار یک گروه بزرگتر به راحتی بنشیند. میزها به طور کامل از الوار چوب لایه دار 4 اینچی ساخته شده‌اند که معمولاً به عنوان سازه یک ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ این اولین بار است که این ماده در این کاربرد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این میزهای سنگین و در عین حال مستحکم که بر روی زمین قرار گرفته اند، می‌توانند به راحتی در تنظیمات جدید و مناظر اجتماعی مجددا تنظیم شوند و همچنین به منظور جابجایی به راحتی جابجا شوند.

سایت معمار: http://ltlarchitects.com/